شماره ۱۴۲۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
زنبیل

افزایش قیمت 6 گروه خوراکی
شهروند| در هفته منتهی به هجدهم خرداد قیمت ۶ گروه موادغذایی نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشت. به گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به هجدهم خردادماه نرخ لبنیات یک‌درصد ‌، تخم‌مرغ ۲درصد، میوه‌های تازه ۶.۹درصد، سبزی‌های تازه ۲درصد، قند و شکر ۰.۳‌درصد و روغن‌نباتی ۲.۲‌درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش و نرخ گوشت قرمز ۰.۳‌درصد و گوشت مرغ ۱.۳‌درصد کاهش یافت، قیمت برنج، حبوب و چای نیز نسبت به هفته پیش از آن ثابت ماند. براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت خرده‌فروشی لبنیات در هفته منتهی به هجدهم خردادماه نسبت به هفته مشابه ‌سال قبل ۱۰.۷درصد، تخم‌مرغ ۵۲درصد، برنج ۲.۴درصد، میوه‌های تازه ۱۷.۴درصد، سبزی‌های تازه ۸.۳درصد، گوشت قرمز ۲۲.۷درصد، چای ۲۰.۷‌درصد و روغن‌نباتی ۴.۳‌درصد رشد داشته‌ است. همچنین قیمت خرده‌فروشی گروه حبوب ۰.۹درصد، گوشت مرغ ۲.۹‌درصد و قند و شکر ۳.۲‌درصد کاهش یافته‌ است.

پیش‌فروش بلیت‌های تابستانی‌ قطار
فارس| پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری حدفاصل تاریخ‌های یکم تیرماه تا ۱۵ مردادماه‌ سال‌جاری آغاز شد. متقاضیان سفر با قطار برای تهیه بلیت می‌توانند از طریق سایت‌های اینترنتی سفیر ریل و رجا‌ با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز اقدام کنند. متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه صدای مسافر راه‌آهن با شماره تلفن ۵۱۴۹ تماس گرفته یا به سایت www.rai.ir مراجعه کنند.

سامانه سهام عدالت از دسترس خارج می‌شود
ایلنا| سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: سامانه سهام عدالت برای ثبت شماره شبای بانکی از اول تیرماه به مدت دو هفته از دسترس خارج می‌شود. مشمولانی که تابه‌حال موفق به وارد کردن شماره شبای بانکی خود به سامانه سهام عدالت نشده‌اند، تا پایان خردادماه فرصت دارند شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی اینترنتی
  www.samanese.ir ثبت کنند.

اختلال در پیش‌فروش اینترنتی خودرو
شهروند| طرح پیش‌فروش اینترنتی ایران‌خودرو به مناسبت عید فطر آغاز شد، اما سایت این شرکت طبق روال از دسترس خارج شد و قصه تکراری چالش چگونگی ثبت‌نام مصرف‌کنندگان واقعی را رقم زد. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که ایران‌خودرو اعلام کرد به دلیل مراجعه گسترده متقاضیان عملکرد سایت اینترنتی فروش با کندی مواجه شده و امکان نام‌نویسی برای تعدادی از مشتریان مقدور نشده است. بر همین اساس ایران‌خودرو تاکید کرد برنامه‌های فروش این خودروساز به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و ضمن عذرخواهی بابت کندی سیستم ثبت‌نام‌ها به دلیل تقاضای فراوان از مشتریان تقاضا کرد با صبر و حوصله ثبت‌نام کنند!


تعداد بازدید :  203