شماره ۱۴۲۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
دستیار شخصی لباس آمازون به بازار آمد
برایم لباس انتخاب کن

مهرنوش گرکانی| آیا شما هم شبیه به من هستید و هر روز تصمیم گرفتن برای پوشیدن لباس برایتان بسیار وقت‌گیر است؟ من گاهی چند دست لباس متفاوت را امتحان می‌کنم و لباس‌های رد شده را روی صندلی پرتاب می‌کنم و این کار برایم بسیار زمان‌بر است چون دوباره باید تمام آن لباس‌ها را مرتب کنم و در کمد بچینم. حتی بسیاری وقت‌ها آن لباسی که انتخاب کرده‌ام راحت نیست و خودم هم در آن احساس راحتی نمی‌کنم. حالا آمازون یک دستیار شخصی انتخاب لباس ساخته و عرضه کرده است.
دستیار شخصی لباس آمازون به دستیار مجازی الکسای همین شرکت وصل می‌شود و می‌تواند قابلیت‌های بیشتری داشته باشد هرچند این دستیار شخصی به تنهایی هم کار می‌کند.
برای کار با این دستیار شخصی ابتدا باید عکس‌های کامل یا فیلم‌های 6 ثانیه‌ای از لباس‌هایمان بگیریم. Echo Look از عکس‌ها و فیلم‌های لباس‌های ما یک کاتالوگ درست کرده و آنها را ذخیره می‌کند. سپس با توجه به فصل، رنگ‌، نوع رویداد یا مهمانی و مکانی که می‌خواهیم برویم یا هر دسته دیگری که خودمان بخواهیم لباس‌ها را دسته‌بندی می‌کند.
بیشترین علاقه‌مندی من به این دستیار شخصی انتخاب بین دو لباس است. این دستیار شخصی قابلیت بررسی بین دو عکس از لباس‌هایی که شما انتخاب کرده‌اید یا خودش انتخاب کرده را دارد و بعد از بررسی به شما می‌گوید که کدام لباس برای آن روز شما مناسب‌تر است. حتی می‌تواند برای کفشی که انتخاب کرده‌ و دلتان می‌خواهد امروز بپوشید، دو دست لباس پیشنهاد دهد تا شما با توجه به راحتی خودتان یکی از آنها را انتخاب کنید. البته که این دستیار شخصی همیشه به یک انتخاب امتیاز بیشتری می‌دهد اما به هر حال تصمیم‌گیرنده نهایی خودتان هستید.
به این فکر کنید به جای آنکه هر روز درِ کمدتان را باز کنید و میان انبوهی از لباس‌ها به دنبال لباسی بگردید، کس دیگری این کار را برایتان انجام می‌‌دهد و شما را از این تصمیم‌گیری سخت نجات می‌دهد.
دستیارهای شخصی معمولا ربات‌ها یا گجت‌های کوچکی هستند که کارهای روزانه ما را انجام می‌دهند. حال ممکن است هر کاری باشد. یک دستیار ممکن است تنها یادآور کارهای روزانه ما باشد و مسائل روزانه را گوشزد کند، یا می‌تواند به دستورات ما برای کارهای صوتی عمل کند؛ مثلا موسیقی پخش کند، صدا ضبط کند و... و یک دستیار هم مثل Echo Look برایمان لباس انتخاب می‌کند.
برای طراحی و ساخت این دستیار شخصی لباس، یک تیم متخصص نظر داده‌اند. تیمی که مد را بشناسند، ترکیب رنگ‌ها را بدانند، با سبک‌های لباس آشنا باشند و بتوانند همین موضوعات را به یک ربات بدهند. این ربات لباس‌های شما را تحلیل می‌کند اما اگر شما از بین انتخاب‌های آن تنها با یک شلوار راحت هستید می‌توانید از او بخواهید تا برای آن شلوار، پیراهن دیگری انتخاب کند.  
حتی اگر نمی‌خواهید که کسی لباس‌هایتان را برایتان انتخاب کند و تنها سلیقه خودتان را قبول دارید، برای آنکه یک آلبوم از لباس‌هایتان داشته باشید که هر روز مجبور نباشید داخل کمدتان دنبال لباس بگردید و تازه با دیدنشان یادتان بیاید که چنین لباسی هم داشته‌اید، می‌توانید از این دستیار شخصی استفاده کنید. می‌توانید تصمیم‌های آن را برای انتخاب لباس بررسی کنید و حتی در آینده برای خرید لباس‌هایتان از آن استفاده کنید چون امکان ندارد این دستیار شخصی شما را بدتیپ کند یا لباس‌هایی که با هم جور نیستند را با هم سِت کند.

 


تعداد بازدید :  307