شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
استقبال سیاسیون و علمای قم از یک پیشنهاد فرهنگی

1- احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد که دو روز قبل با انتشار فراخوانی از مردم و پدیدآورندگان و اصحاب فکر و فرهنگ خواسته بود تا به مناسبت هفته کتاب روز پنجشنبه 29آبان در حرکتی نمادین در کتابفروشی‌های سراسر کشور حضور پیدا کنند؛ در صفحه فیسبوکش از استقبال برخی چهره‌ها نسبت به این فراخوان خبر داد. مسجدجامعی در صفحه‌ شخصی‌اش نوشته است: محمدرضا شفیعی‌کدکنی، مصطفی محقق‌داماد، رضا شعبانی، کریم مجتهدی، امیراسماعیل آذر، مسعود کوثری، سیدمحمد اعرابی، غلامرضا خاکی، اسدالله امرایی و جمعی دیگر به این فراخوان پاسخ داده‌اند که در روزهای آینده اسامی آنان نیز اعلام خواهد شد. این عضو شورای شهر تهران در فراخوان خود نوشته بود: به‌عنوان حرکتی نمادین همزمان با هفته کتاب از همگان به‌ویژه جوانان علاقه‌مند و پدیدآورندگان و اصحاب فکر و فرهنگ و اندیشه دعوت می‌کنیم روز پنجشنبه 29آبان با حضور در «کتابفروشی»‌های سراسر کشور، گامی کوچک و ارجمند در راه تشویق به خواندن کتاب بردارند.   البته محمدتقی انصاریان، مدیر انتشارات انصاریان قم هم اعلام کرده که چند تن از علمای قم به دعوت احمد مسجدجامعی برای حضور در کتابفروشی‌ها پاسخ مثبت داده‌اند. آیت‌الله ابراهیم جناتی، آیت‌الله سیدمحمدجواد طباطبایی‌بروجردی، آیت‌الله‌ سیدمحمد یثربی‌کاشانی و آیت‌الله سیدمحمد ابن‌الرضا خوانساری ضمن استقبال از فراخوان اهل فرهنگ و اندیشه برای حضور در کتابفروشی‌ها اعلام کرده‌اند که برای تشویق و ترغیب مردم برای کتابخوانی در کتابفروشی‌ها حضور پیدا می‌کنند.
2- پایگاه خبری ندای ایرانیان متعلق به تشکل صادق خرازی روز گذشته در سرمقاله خود، از تشکیل حزب علی لاریجانی استقبال کرد. این مطلب تأکید می‌کند جناح راست نیازمند تقویت بدنه میانه‌رو خود در مقابل تندروی‌های منتسب به این جریان سیاسی است تا حداقل وجهه خود را میان اذهان عمومی بازسازی کند. در بخشی از این سرمقاله آمده است: «تشکیل حزبی اصولگرا با پارامترهای اعتدال و میانه‌روی می‌تواند برای جبهه اصلاحات بسیار خوشایند باشد و اصلاح‌طلبان باید آن را به فال نیک بگیرند. در توضیح چرایی این امر باید گفت مبرهن است که ایجاد فضای بانشاط سیاسی - اجتماعی در کشور مستلزم وجود احزابی موثر، پایدار، میانه‌رو و آشنا به اصول و قواعد حاکم بر رقابت‌های سیاسی است.
3- سایت ایران هسته‌ای نزدیک به سعید جلیلی مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت احمدی‌نژاد، در گزارشی ویژه نوشته است: احتمال دستیابی به توافق نهایی در این دور از مذاکرات بیش از 50‌درصد ارزیابی نمی‌شود مگر این‌که دولت آمریکا حامل پیشنهاد جدیدی درباره نحوه ارتباط‌دهی جدول زمانی لغو تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که بناست بر  برنامه هسته‌ای ایران اعمال شود، ارایه کند.


تعداد بازدید :  279