شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

حسن روحانی در فهرست اندیشمندان برتر ‌سال 2014 جهان
نشریه فارین پالسی آمریکا براساس سنت هرساله خود امسال نیز فهرستی از یکصد اندیشمند برجسته جهان را منتشر کرد که در بخش سیاست‌گذاران نام دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز به چشم می‌خورد. به گزارش ایرنا، این ششمین فهرستی است که فارین پالسی آن را در این رابطه منتشر کرده است. در بخش سیاست‌گذاران این فهرست علاوه بر نام رئیس‌جمهوری ایران، شخصیت‌هایی همچون آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند و متئو رنتزی نخست‌وزیر ایتالیا نیز به دلیل اقداماتشان قرار دارند. این نشریه با پرداختن به موضوعات دیگر جهانی از جمله محیط‌زیست، مخترعان، تاریخ‌سازان و هنرمندان نام افراد مختلفی را در این فهرست خود جای داده است.

محمود نبویان در گفت‌وگو با «شهروند» :ظریف از من و کریمی قدوسی به شورایعالی امنیت ملی شکایت کرده است
حجت‌الاسلام محمود نبویان گفت: به دلیل اعتراض شخص آقای ظریف به شورایعالی امنیت ملی معاونت فرهنگ و رسانه این شورا از من به دادستان تهران شکایت کرده است. عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «شهروند» با بیان این‌که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از او و جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به شورایعالی امنیت ملی شکایت کرده است، اظهار کرد: ایشان به آقای شمخانی اعتراض کرده است که من در جهت منافع آمریکا کار می‌کنم و سخنان بنده خلاف امنیت ملی است. آقای شمخانی هم به رئیس مجلس نامه زده و معاونت فرهنگ و رسانه شورایعالی امنیت ملی هم که ریاستش با آقای روحانی است به جعفری‌دولت‌آبادی دادستان تهران شکایت کرده است البته به غیر از من از آقای کریمی‌قدوسی هم‌چنین شکایتی صورت گرفته است. وی افزود: طبق قانون این شکایت به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان رسیده که هیأت اعلام کرده سخنان من در راستای وظایف نمایندگی بوده است اما پس از آن من را به دادگاه ویژه روحانیت احضار کردند و دادگاه من را بازجویی کرد. پس از اعتراض من، دادگاه پرونده را به هیأت نظارت بر نمایندگان ارجاع داد و هیأت هم حکم به این داد که اظهارات من در راستای وظایف نمایندگی بوده است.

قانون آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی ابلاغ شد
رئیس‌جمهوری «قانون آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی» را که به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا ابلاغ کرد. به گزارش ایلنا، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری قانون آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی را که در مجلس شورای اسلامی با اجرای آزمایشی آن به مدت 3‌سال موافقت شده و سپس در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا ابلاغ کرد.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری:نمی‌گذاریم اصلاح طلبان مجلس را به دست بیاورند
سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری تصریح کرد: اصلاح‌طلبان بسیار زود وارد مسأله انتخابات شده‌اند و هدف‌گذاری آنها به دست آوردن مجلس است اما بعید می‌دانم اصولگرایان اگر ائتلافی داشته باشند اجازه بدهند این موضوع رخ دهد. به گزارش ایسنا، کمال‌الدین سجادی، افزود: اصلاح‌طلبان دارای شاخصه‌هایی هستند که بعید می‌دانم اگر اصولگرایان ائتلاف کنند و از انتخابات گذشته درس عبرت بگیرند اصلاح‌طلبان بتوانند اکثریت مجلس را داشته باشند. سجادی درباره حزب فراگیر لاریجانی و این‌که آیا با جبهه پیروان درباره عضویت صحبتی شده یا نه بیان کرد: اگر ما چند حزب خوب در کشور داشته باشیم این مطمئنا به نفع مردم‌سالاری و فضای سیاسی کشور است. احزاب اصولگرا خودشان تقاضایی برای عضویت در جبهه پایداری داده‌اند اما من از حزب فراگیر آقای لاریجانی یا تقاضای ایشان برای عضویت در جبهه اخباری نشنیدم.

وزیر دادگستری:اسلام با کشتن انسان‌ها مخالف است
مصطفی پورمحمدی گفت: این‌که نهادهای حقوق بشری سازمان ملل بحث عدم اعدام مجرمان موادمخدر را مطرح می‌کنند، قبول نداریم. اسلام دینی است که با کشتن انسان‌ها مخالف است و قتل را بزرگترین جنایت می‌داند ولی قصاص را هم لازم می‌داند. فلسفه قصاص این است که اگر کسی قصاص می‌شود جلوی قتل‌های دیگر گرفته می‌شود و این به خاطر احترام به خون انسان‌ها است نه این‌که خون آنان را بی‌ارزش بداند. وی در پاسخ به این سوال که مجازات‌های مربوط به محکومان موادمخدر تا چه میزان بازدارنده است، گفت: این‌که مجازات‌های محکومین موادمخدر در کاهش بزه و جنایت موادمخدر چقدر موثر بوده، این یک بحث فنی و حقوقی است که در قوه قضائیه، دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت درحال بررسی و تحقیق هستیم که اگر برخی مجازات‌ها در کاهش جرم مرتبط با مواد مخدر نقش زیادی ندارند، تغییر مجازات بدهیم و راهکار دیگری را مطرح کنیم. این یک بحث جدی است که درحال تحقیق هستیم.


تعداد بازدید :  352