شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
می‌خواهیم زنده بمانیم
پدرام ابراهیمی

این روزها همه می‌میرند، شما چطور؟! بدین جهت مسائل مربوط به سلامت و بیماری و مرگ و نیستی و فنا موردتوجه مضاعف اجتماع قرار گرفته و ما هم که مردی هستیم از جنس اجتماع، گفتیم بیاییم با یکی از مسئولان ذیربط در امور «نمردن» گفت‌وگویی انجام دهیم و درباره دغدغه‌های شما از ایشان توضیحاتی بخواهیم که توجه شما را به این گفت‌وگو جلب می‌کنیم.
 
شهرونگ: در ایران سالانه 18‌هزار نفر بر اثر تصادفات و سوانح جاده‌ای عمرشان را می‌دهند به مسئولان زحمتکش. سازمان قبرستان‌ها جهت رفاه حال متقاضیان مسکن مهر آخرت چه تمهیداتی اندیشیده؟
مسئول: سوال خوبی پرسیدید هرچند این سوال به صورت مستقیم در حیطه اختیارات من نیست ولی تا آنجایی که بنده مطلع هستم سازمان قبرستان‌ها آمادگی خود را برای ارائه‌ خدمات بیشتر به صورت کتبی به خودروسازان و جاده‌سازان داخلی اعلام کرده.
شهرونگ: شاهد شیوع بیماری‌های جدیدی هستیم که منشأ نامعلوم دارند. در ضمن ما وسط تماشای حریم سلطان 50بار می‌رویم بالکن و برمی‌گردیم. تا کی؟!
مسئول: سوال خوبی پرسیدید ولی اگر راست می‌گویید، بروید این سوال خوب را از مسئولینش بپرسید! بحث پارازیت به ما مربوط نمی‌شود. بیخود پای ما را در این بحث باز نکنید.
شهرونگ: با توجه به این‌که شیر و آبلیمو و سوسیس کالباس و میوه و برنج و سبزی و کباب و حلیم و آب شرب و خلاصه هرچیزی که از دهان ما وارد می‌شود به نوعی مشکل ریز و درشت بهداشتی و تولیدی دارد، آیا مسئولان برای ثبت معده و سیستم ‌هاضمه ملت ایران در فهرست میراث انسانی یونسکو تلاشی انجام داده‌اند؟
مسئول: امروز چقدر سوال‌های خوبی می‌پرسید! خوشبختانه مردم در این زمینه با مسئولان همکاری دارند و می‌خورند. از ملت غیور ایران بار دیگر خواهش می‌کنیم تا وقتی که ما بتوانیم اوضاع را سروسامان دهیم، بخورند و اگر خیلی به ایشان فشار آمد با نان بخورند که سیر شوند، البته بعضی از رسانه‌های معلوم‌الحال و شایعه‌پراکن نیز هم به ماجرا دامن می‌زنند. مثلا پریروز یکی از خبرنگاران سست عنصر می‌گفت در فلان محصول خوراکی از روغنی استفاده می‌شود که برای گریس‌کاری چرخدنده‌های صنعتی ساخته شده. آخر پدر آمرزیده! کدام خری روغن واکس کفش را برای چرخدنده استفاده می‌کنه؟
شهرونگ: به نظر شما کدام دستگاه مسئول اصلی رسیدگی به آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ است؟
مسئول: دستگاه تنفسی.
شهرونگ: شما نزاع‌های خیابانی منجر به فوت و جرح را چگونه می‌بینید؟
مسئول: سوال به جایی بود. راستش من دلم چیز می‌شود وقتی دعوا می‌بینم. معمولا عبور می‌کنم. اگر لازم باشد ببینم، منزل و بچه‌ها با موبایل فیلم می‌گیرند می‌آورند خانه و با هم می‌بینیم.
شهرونگ: به نظرتان در کاهش اثرات نزاع‌های خیابانی نقش کمرنگی ندارید؟
مسئول: اوایل سوالاتت بهتر بود. خب حقیر بروم جدا کنم؟ نمی‌شود که. فقط از این فرصت استفاده می‌کنم و از مردم محترم درخواست می‌کنم دیالکتیک را جایگزین پراکتیسیسم کرده  یا دعوا نکنند یا اگر دعوا کردند، لااقل فقط فحش بدهند.
شهرونگ: ما کی از سرطان می‌میریم؟
مسئول: سوال خوبی ا‌ست، البته که ما زمانش را نمی‌توانیم تضمین کنیم ولی اندکی صبر سحر نزدیک است.
شهرونگ: لطفا پیش‌بینی خود از نتیجه دربی را هم بفرمایید.
مسئول: البته من مرتضی پاشایی و فوتبال را نمی‌شناسم ولی استقلال با گل‌های عمران‌زاده و صادقی یک - هیچ برنده می‌شود.
شهرونگ: پیام خاصی ندارید؟
مسئول: برای آقای دانش‌آشتیانی در عرصه‌های مختلف زندگی آرزوی موفقیت می‌کنیم.
شهرونگ: به‌عنوان سوال آخر؛ چرا رفتی چرا من بی‌قرارم؟
مسئول: چه سوالی... به به...
شهرونگ: خدانگهدار.


تعداد بازدید :  374