شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
روي خط خبر

بازداشت یکی از مدیران ارشد معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران
شهروند| یکی از مدیران ارشد معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران دستگیر شد. خبرها گویای آن است که یکی از مدیران باسابقه شهرداری تهران که سال‌های طولانی از زمان شهرداری غلامحسین کرباسچی تاکنون در شهرداری تهران فعالیت می‌کرده و در سال‌های اخیر مدیریت ارشد یکی از سازمان‌های حساس و مهم شهرداری تهران را برعهده داشته، از دو هفته پیش دستگیر شده و در بازداشت به‌سر می‌برد.
جلسه شورای شهر تهران دیروز، حاشیه‌هایی داشت، یکی از مهم‌ترین آنها خبر دستگیری یکی از مدیران شهرداری تهران بود که گفته می‌شود در زندان اوین است. هنوز اطلاعات زیادی درباره علت دستگیری او منتشر نشده اما مسئولان شهرداری تهران گفته‌اند که بازداشت این مدیر شهرداری ربطی به فعالیت‌های او در شهرداری تهران
 نداشته است.
 اطلاعاتی که به صورت غیررسمی از بازداشت این مدیر ارشد شهرداری به گوش می‌رسد گویای آن است که برخی اعضای شورای شهر تهران از شهرداری درباره علت این دستگیری توضیح خواسته‌اند .

معاون وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کردفرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:  فرزندان فرهنگی در استخدام آموزش‌وپرورش اولویت دارند.  
محمد دیمه‌ور گفت:  دانشگاه فرهنگیان معبر اصلی تربیت معلم برای مجموعه آموزش‌وپرورش است.  براساس قوانین موجود در ماده 28 این امکان وجود دارد در صورتی که مجموعه آموزش‌وپرورش برای تأمین نیرو با کمبود مواجه شود از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها استفاده کند که در این راستا فرزندان فرهنگی در اولویت استخدام خواهند بود چرا که با این جامعه آشنایی کامل دارند و از جنس فرهنگی هستند.  
دیمه‌ور به انسداد مبادی بی‌سوادی اشاره کرد و گفت:  در این راستا دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل آمار مشخصی دارند و آمار هر استان در این زمینه به تفکیک در اختیارشان قرار داده شده که بتوانند آنها را به تحصیل برگردانند.  
او به تحصیل عشایر اشاره کرد و گفت:  در حوزه عشایر بیشترین پوشش مربوط به دوره ابتدایی بوده که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت
 قائل شدن آموزش‌وپرورش برای تحصیل فرزندان عشایر است.

با رأی دیوان عدالت اداری؛طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدین تخریب می‌شود
ایسنا| مخبر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: براساس رأی دیوان عدالت اداری طبقه هفتم پاساژ علاءالدین تخریب می‌شود.  
ابوالفضل قناعتی در جلسه دیروز شورای شهر تهران در تذکری نسبت به ایراداتی که آتش‌نشانی از پاساژ علاءالدین گرفته بود، گفت:  دیوان عدالت اداری رأی کمیسیون ماده 100 را لغو کرد و دیروز رأی به تخریب طبقه هفتم این پاساژ داد.  
به گفته او، آتش‌نشانی تهران حدود 7 ایراد در مورد این پاساژ گرفته و در نامه‌ای این ایرادات را اعلام کرده و خواستار تعطیلی این پاساژ شده است، اما متاسفانه در حال حاضر این پاساژ مشغول فعالیت است.  
مخبر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران افزود:  6طبقه در حال فعالیت است و خود این 6طبقه هم مشکل دارد.  از شهردار تهران می‌خواهم که ظرف یک‌ماه طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را خراب کند که شاهد مشکلات نباشیم.  
قناعتی پیش از این تذکر نیز خطاب به رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورا در مورد مسأله آب تهران نیز گفت:  این‌که شما اعلام می‌کنید مردم در تهران از آب معدنی استفاده کنند، شهر تهران را دچار مشکلات بسیاری می‌کند،‌ اجازه دهید کمیته‌ای تشکیل شود و بحث آلودگی آب تهران را بررسی کند و پس از تأیید این خبر را اعلام کنید.


تعداد بازدید :  410