شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
قاچاق حرفه‌ای فیلم‌ها با گردش مالی 10‌میلیاردی

دو شرکت ویدئو رسانه و دو شرکت پخش‌کننده فیلم‌های شبکه نمایش خانگی با توزیع 6 فیلم سینمایی غیرمجاز و فاقد پروانه نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملا وارد بازار قاچاق فیلم شده‌اند.  فیلم‌های «آلفا،امگا 2»، «مربی اژدها 2»، «عمارت جادویی»، «لگو»، «مبارزه تایچی» حالا به صورت قاچاق منتشر شده‌اند و شرکت‌هایی که این 6فیلم را منتشر کردند، براساس اطلاعات به‌دست آمده پخش‌کننده‌هایی چون «ط، ه»، «م، ا» و شرکت‌های ویدئو رسانه چون «ه،پ» و «د، ه» هستند که این 6 فیلم را بدون مجوز ارشاد منتشر کردند.
اینها را سیدغلامرضا موسوی رئیس شورای‌ عالی تهیه‌کنندگان سینما گفته و در عینِ حال تأکید کرده که این فیلم‌ها به صورت مویرگی با پوستر و سیستم توزیع‌کننده کاملا حرفه‌ای به‌گونه‌ای در مغازه‌ها عرضه شدند که گویی این فیلم‌ها با مجوز وزارت ارشاد توزیع شده‌اند.
 این در حالی است که گردش مالی این 6 فیلم با توجه به این‌که 5فیلم از فیلم‌هایش انیمیشن معروف خارجی است؛ 10‌میلیارد ریال برآورد شده است.  
موسوی می‌گوید که این روند که به‌صورت قاچاق این فیلم‌ها درنیامده‌اند و توسط پخش‌کننده و ویدئو رسانه‌هایی که از وزارت ارشاد و سازمان سینمایی مجوز دارند،منتشر شده است و همین جای تاسف فراوان دارد؛ چون آنها به اسم فیلم ایرانی رفته‌اند از اتحادیه مربوطه «هولوگرام» خریدند و فیلم‌های انیمیشن خارجی را دوبله کردند و در فروشگاه‌ها توزیع رسمی کردند.
هر چهار شرکت، تبعات وارد شده بدون مجوز منتشر کردن این آثار را باید بدهند.
موسوی می‌گوید، مسئولان باید با این روند برخورد کنند و در درجه اول مجوزهایشان را باطل کنند و آنها را به قوه‌قضائیه معرفی کنند؛‌ بنابراین علاوه بر وزارت ارشاد باید پلیس امنیت هم وارد ماجرا شود.

 


تعداد بازدید :  319