شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

امیرحسین علم‌الهدی اعلام کرد كه كل هزینه طرح راه‌اندازی گروه «هنر و تجربه» بالغ بر یک و نیم‌میلیارد تومان برابر بودجه یک فیلم متوسط در سینمای ایران است.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون ارایه پاسخ شفاف درباره فراهم نبودن شرایط حضور فیلم «محمد(ص)» در بخش ملی جشنواره فجر امسال، تأکید کرد: شرایط پخش بین‌المللی این فیلم فراهم
 خواهد شد.

نمایش«سالگشتگی» به نوشته و کارگردانی امیررضا کوهستانی که با بازی حسن معجونی و مهین صدری در ادامه نمایش «رقص روی لیوان‌ها» ساخته شده، در ادامه اجراهای بین‌المللی خود از 24 تا 30ماه نوامبر (3 تا 9 آذرماه) در تئاتر باستیل پاریس روی
 صحنه می‌رود.

اهداف و ماموریت‌های بنیاد رودکی در راه‌اندازی ارکستر سمفونیک و ملی به منظور بسترسازی شرایط شروع فعالیت ارکستر تشریح شد.

خواننده و آهنگساز گروه موسیقی«سون» از آغاز تولید آلبوم جدید این گروه موسیقایی طی روزهای گذشته خبر داد.

محمدهادی کریمي که در حال نگارش فیلمنامه‌ «رهایی» با محور دغدغه‌های جوانان است،  این فیلم را ‌سال آینده کلید می‌زند.

سلسله نشست‌های «آسیب‌شناسی اکران در سینمای ایران» پس از پایان ماه صفر
 برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «خانه و کلید» به کارگردانی شوان عطوف جایزه ویژه بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «فایتی کورتی» در کشور ایتالیا را از آن خود کرد.

فیلم مستند «آقای بیکار» ساخته «علی همراز» در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه‌بلند هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

فیلم‌سینمایی «فردا» به کارگردانی مشترک ایمان افشاریان و مهدی پاکدل در بخش مسابقه بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بلفور حضور خواهد داشت.

فیلم تلویزیونی «من مادرم» به نویسندگی و کارگردانی پژمان چشمی و تهیه‌کنندگی عباس رافعی 10 آذرماه در اکباتان تهران کلید می‌خورد.

شوراي صدور پروانه نمايش خانگي با عرضه فیلم‌های «اشباح» داريوش مهرجويي، سریال «شام ایرانی» و «سینما 24» محمد شایسته، «جنون» به کارگردانی حسین الماسی و «شهرزاد» سعید نوری موافقت كرد.

هنریک ناجی آهنگساز سوئدی کار ساخت موسیقی «احتمال باران اسیدی» ساخته بهتاش صناعی‌ها را آغاز کرد تا این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش درآید.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: حضور نوازندگان زن در کنسرت‌هایی که مجوز ارشاد را دارند، بلامانع است.

محمد نیک‌بین تهیه‌کننده سینما از آغاز پیش‌تولید فیلم جدید تهمینه میلانی با نام «تنهایی پرهیاهو» در ژانر دفاع مقدس خبر داد.

برگزیدگان دومین دوسالانه «کارتون کتاب» با حضور جمعی از هنرمندان و سفرای کشورهای مختلف در فرهنگسرای اندیشه معرفی شدند. جایزه اول این دوسالانه به محمود آزادنیا از ایران رسید و علیرضا پاکدل و سعید فرهنگیان به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به‌دست آوردند.

«ملبورن»، اولین ساخته سینمایی نیما جاویدی، در بخش مسابقه رسمی بیست‌ونهمین جشنواره فیلم ماردل پلاتا به نمایش در
خواهد آمد.

همزمان با برپایی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، چهارمین بازار بین‌المللی فیلم مستند نیز برگزار خواهد شد.

نشر كتابسرا، از ناشران قديمي و باسابقه كشور ضمن استقبال از فراخوان احمدمسجد جامعي، براي حضور شهروندان در كتاب‌فروشي‌ها در روز 29 آبان اعلام كرد كه در اين روز تمامي كتاب‌ها با تخفيف 20درصدي به مراجعه كنندگان عرضه خواهد شد.

سیداشرف طباطبایی، مدیرکل هنرهای نمایشی با رئیس ITI جهانی در اولین روز از سی‌وچهارمین کنفرانس جهانی، در ایروان ارمنستان با راموندو ماجوم‌دار، رئیس این سازمان ملاقات و
 گفت‌و‌گو کرد.

«بهمن بوستان» پژوهشگر و فعال حوزه‌ فرهنگ و موسیقی از دنیا رفت.


تعداد بازدید :  423