شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

عدم‌تغییر در سقف اوپک
مشاور سابق وزارت نفت عربستان پیش‌بینی کرد اوپک در نشست آتی که هفته آینده برگزار می‌شود سقف تولید خود را دست‌نخورده حفظ خواهد کرد. در حالی‌ که قیمت جهانی نفت به پایین‌ترین رقم در 4‌سال گذشته رسیده است. محمد سرورالسبان، که تا‌ سال 2013 مشاور ارشد وزارت نفت عربستان بود، پیش‌بینی کرد که اعضای اوپک سقف فعلی تولید سازمان را حفظ کنند. السبان در ادامه گفت، برخی اعضای اوپک نظیر ایران تحت تحریم «نمی‌تواند متعهد به کاهش تولید خود شود.»

افزایش فروش خودرو در اروپا
میزان فروش خودرو در اروپا طی ماه اکتبر 6.2‌درصد افزایش یافته و به این ترتیب بازار خودروی این منطقه به بیشترین درآمد از ‌سال 2007میلادی تاکنون دست‌یافته است. به عقیده کارشناسان کاهش قیمت مدل‌های جدید در کارخانه‌های رنو، بی‌ام دبیلیو، فیات کرایسلر تقاضای بیشتری را جذب کرده است. طبق گزارش بنیاد خودرو‌سازان اروپایی تعداد خودروهای ثبت شده در ماه گذشته میلادی در مقایسه با همین بازه از ‌سال گذشته به 1.11‌میلیون خودرو رسیده است. میزان فروش 10ماهه خودروها نیز با 5.9‌درصد افزایش به 11‌میلیون خودرو رسیده است.

هالیبرتون دارایی خود را می‌فروشد
انتظار می‌رود غول نفتی ‌هالیبرتون نیمی از دارایی 7.5میلیارد دلاری خود را بفروشد زیرا تصمیم دارد برای خرید شرکت بیکرهیو موافقت آنتی تراست را جذب کند. این شرکت ترکیبی آماده است حداقل 3 بخش تجاری متداخل را حذف کند تا قانون‌گذاران را راضی کند که نگران از بین رفتن قدرت رقابت در صنعت نفت هستند.


تعداد بازدید :  437