شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر:
با تلاش جوانان و امدادگران آمار غر‌ق‌شدگان نصف پارسال بود

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: «باحضور جوانان و امدادگران هلال‌احمر در مناطق شنا ممنوع، امسال آمار غرق‌شدگان در دریا به نصف آمار‌ سال پیش کاهش یافت.»
دکتر وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات فرهنگی – امدادی رفاقت مهر که در هتل ثامن مشهد برگزار شد، علت نامگذاری این مسابقات به رفاقت مهر را به این دلیل دانست که در مسابقات، رقابت در جایگاه دوم قرار گیرد و هدف از شرکت در این مسابقات رفاقت و دوستی باشد تا بتوان از این طریق خدمات انساندوستانه خود را به شکل بهتری ارایه دهیم.
او خاطرنشان کرد: «نخستین کار در سازمان جوانان هلال‌احمر این است که ابتدا در میان خودمان صلح و دوستی را برقرار کنیم و به جای رقابت در این سازمان به کمک هم بشتابیم و بتوانیم به همنوع خود خدمت کنیم.» قبادی‌دانا افزود: «‌سال گذشته ۲۰۲نفر در دریا جان خود را از دست دادند که این تعداد در‌ سال‌جاری به نصف کاهش پیدا کرد.» او ادامه داد: «یکی از دلایل کاهش غرق‌شدگان، حضور جوانان و امدادگران هلال‌احمر در مناطق شنا ممنوع است که این نشان‌دهنده تاثیرگذاری فعالیت‌ها و آموزش‌های ارایه شده به جوانان هلال‌احمر و تأثیر آن بر زندگی و سلامت جامعه است که بسیار ارزشمند است.»
او با اشاره به آیه قرآن درباره نجات جان انسان‌ها گفت: «در قرآن آمده است اگر یک انسان نجات پیدا کند مثل این است که همه انسان‌ها جانشان نجات‌یافته و این آیه نشان‌دهنده کار بزرگی است که در هلال‌احمر انجام می‌شود.»  در این مراسم نتایج نهایی مرحله کشوری بیست و ششمین دوره مسابقات رفاقت مهر سازمان جوانان هلال‌احمر در بخش دختران اعلام شد و برگزیدگان جوایز خود را دریافت کردند.
در رشته قرائت قرآن کریم، سحر فضلی از استان همدان، زهرا مهوشیان از استان خراسان‌رضوی و زهرا سلیمی از استان چهار‌محال‌وبختیاری نفرات برتر بودند. در رشته حفظ قرآن کریم، فرزانه صادقی از استان گیلان، ثریا مهدی‌نژاد از استان لرستان و زینب شاطری از استان سمنان رتبه‌های برتر را به‌دست آوردند. در رشته مفاهیم قرآن کریم، مینا تراب‌پور از استان تهران، مریم شجاعی‌فر از استان خراسان‌رضوی، لیلا ‌هاشمی از استان زنجان، صحابه خوی‌زاده از استان کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد و پگاه واعظی از استان کرمانشاه نفرات برتر بودند. در رشته کمک‌های اولیه، فریبا قاسمی از استان اصفهان، صالحه جعفری از استان تهران، افسانه گل‌محمدی از استان تهران، سمیه مهنانی از استان خراسان‌شمالی و سهیلا پدیدار از استان خراسان‌شمالی دارای رتبه برتر شدند. در رشته چادرزنی، تیم استان فارس متشکل از زهرا جنتی، افسانه نام‌آور، مرضیه ابراهیمی و الناز امامی، تیم استان مازندران متشکل از سیده‌زینب مشکوتی، محبوبه سهراب‌زادی، مریم ایزدی و فاطمه باقری و تیم استان تهران متشکل از مرجان کرمی، فریبا فتحیان، زهرا یاری و فاطمه طیبی تیم‌های برتر معرفی شدند. در رشته حمل مصدوم، تیم استان خراسان شمالی متشکل از افسانه طالبی، زهرا شیرازی، ملیحه علایی و سوسن روح‌بخش، تیم استان فارس متشکل از لیلا روستا، جواهر احمدی، محدثه علیزاده و فاطمه نقدی و تیم استان اصفهان متشکل از الهام خاکی، زهرا خزایلی، زینب صالحی و نجمه نوری تیم‌های برتر بودند.
در رشته زبان انگلیسی، ایزه فیروز، زهره فخاری و مینا احمدی از استان تهران، طیبه رفیعی، اکرم شکرزاده و زهرا رضایی از استان قم و فایزه تقی‌پور، فهیمه آشوری و سپیده صباح از استان خراسان‌رضوی رتبه‌های برتر را به‌دست آوردند.

 


تعداد بازدید :  399