شماره ۱۴۱۷ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
مصاحبه لژیونر ایرانی با یک سایت سوئدی صدای همه را درآورد
جنجال قدوس؛ دوست داشت ایرانی شود؟

شهروند| سامان قدوس که با درخشش در لیگ سوئد نگاه‌های زیادی به خود جلب کرده و از محبوبیت بالایی بین هواداران فوتبال در این کشور برخوردار شده، بعد از چندماه از یک راز پرده برداشته که برای او حاشیه‌هایی ایجاد کرد.
چگونه قدوس به ایران پیوست؟
درخشش سامان قدوس در لیگ سوئد و انتشار ویدیوی گل‌های این بازیکن در فضای مجازی مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفت تا کارلوس کی‌روش برای جذب یک بازیکن بین‌المللی دیگر دست‌به‌کار شود. سرمربی پرتغالی تیم‌ملی ایران خیلی زود توانست سامان قدوس را که از کودکی در سوئد زندگی می‌کرد، برای حضور در تیم‌ملی ایران متقاعد کند. برای نخستین‌بار قدوس در آخرین بازی تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی به کره‌جنوبی رفت؛ اگرچه مجوز بازی او چندی بعد صادر شد. با این حال سامان در مصاحبه‌های خود در ماه‌های اخیر بارها اعلام کرده که با قلبش ایران را انتخاب کرده و کی‌روش هم روی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده است.
مصاحبه جنجالی با یک رسانه سوئدی
روز گذشته مصاحبه‌ای از سامان قدوس با یک رسانه سوئدی منتشر شد که جنجال بزرگی را به پا کرد. در بخشی از این گفت‌وگو که توسط رسانه‌های ایرانی از سوئدی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی ترجمه شده بود، آمده است: «اگر سوئدی‌ها زودتر تماس گرفته بودند، شاید پیشنهادشان را قبول می‌کردم اما وقتی من به تیم‌ملی ایران رفتم، پیشنهاد آنها رسید. من دوست ندارم ورزشکار دیگری در شرایط مشابه من برای انتخاب قرار بگیرد. بازیکنان زیادی در سوئد هستند که پیشینه خارجی دارند؛ من از آنها می‌خواهم که تصمیم‌شان در جهت موفقیت تیم‌ملی سوئد باشد نه شبیه به کاری که من انجام دادم! با این حال، باید بگویم از تصمیمی که گرفتم، پشیمان نیستم.» انتشار این صحبت‌ها در آستانه جام‌جهانی مورد انتقاد برخی از رسانه‌ها و هواداران قرار گرفت.
تلاش فدراسیون برای آرام‌کردن جو
بلافاصله بعد از انتشار این مصاحبه، فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای درباره صحبت‌های سامان قدوس که هم‌اکنون همراه تیم‌ملی در اردوی ترکیه به سر می‌برد، منتشر کرد: «بازیکن تیم‌ملی بارها در مصاحبه‌های خود به حضور در تیم‌ملی ایران و پوشیدن پیراهن مقدس تیم‌ملی افتخار کرده است. بنابراین استفاده از جملاتی نظیر این‌که «اگر زمان به عقب برمی‌گشت ایران را انتخاب نمی‌کردم» صحیح نیست.» با این‌که فدراسیون تلاش کرد جو را آرام کند اما به نظر می‌رسد این اظهارات برای سامان قدوس رابطه مستقیم با کاهش محبوبیتش در میان ایرانی‌ها داشته باشد.


تعداد بازدید :  401