شماره ۱۴۱۷ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
اخراج از تیم‌ملی به خاطر آهنگ لس‌آنجلسی!
بعد از ماجرای تخته‌نرد مایلی‌کهن و گوش‌دادن موسیقی غیرمجاز در اردوی بسکتبال حالا ملی‌پوش قایقرانی جایگاهش را از دست داد

شهروند| خط خوردن ملی‌پوش رشته رفتینگ از تیم‌ملی به دلیل انتشار فیلم زمزمه کردن آهنگ یک خواننده زن لس‌آنجلسی در مراسم رژه ایران در مسابقات جهانی در صفحه شخصی، از اتفاقات حیرت‌انگیز ورزش ایران در روز گذشته بود. اتفاقی که برای آریا جعفری افتاد نه‌تنها با واکنش منفی مردم در فضای مجازی بعد از انتشار خبر مواجه شد، بلکه ما را یاد دو نمونه اخراج دیگر ملی‌پوشان از اردوی تیم‌های ملی انداخت که در زمان خود سروصدای زیادی ایجاد کرد. در این گزارش ضمن بررسی اظهارات جعفری درباره دلایل اخراج، دو مورد قبلی را هم یادآوری کردیم!
توضیحات ملی‌پوش اخراجی
آریا جعفری درباره علت عجیب خط خوردن خود از اردوی تیم‌ملی روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: «فروردین ‌سال 97 تیم اصفهان به‌عنوان نماینده ایران در کاپ جهانی ترکیه حضور داشت که من هم به این مسابقه اعزام شدم. در زمان افتتاحیه و هنگام رژه ورزشکاران برای هر کشور موسیقی شاد پخش می‌شد. برای ایران هم از یک خواننده زن آهنگ بی‌کلامی انتخاب و در زمان رژه پخش شد. بعد از پایان رژه یکی از تماشاگران نزد من آمد تا عکس یادگاری بگیرد که فیلم رژه را هم به من داد تا یادگاری داشته باشم. من هم این فیلم را در صفحه شخصی‌ام منتشر کردم که بازدید زیادی داشت و در فضای مجازی پخش شد. همان موقع رئیس کمیته رفتینگ فدراسیون واکنش نشان داد که این چه فیلمی است و چرا پخش شده است؟‌ از این قضیه زمان گذشت تا این‌که 15 روز پیش در کانال فدراسیون دیدم که قرار است مسابقه انتخابی برگزار شود، فکر می‌کردم حتماً به من خبر می‌دهند چون جدا تمرین می‌کردم اما بعد از گذشت چند روز یکی از ورزشکاران با من تماس گرفت تا پاروها را تحویل بگیرد از او پرسیدم مگر تمرینات شروع شده است؟‌ چرا به من خبر نداده‌اند. با خودم گفتم حتماً نزدیک مسابقه اطلاع می‌دهند.اما باز هم خبری نشد.
از فدراسیون گفتند جعفری قصد ضربه زدن به ورزش کشور را داشت!
قضیه خط خوردن از اردوی تیم‌ملی از آن جایی که برای جعفری و سایر رفتینگ‌کاران به قدری عجیب و غیرقابل باور بود که ملی‌پوشان پیغام‌های جعفری را به مسئولان منتقل می‌کنند و درنهایت از سوی فدراسیون علت خط خوردن آریا جعفری به این ملی‌پوش اعلام می‌شود. جعفری درباره این اتفاق هم گفته است: «یکی از ورزشکاران انتقاد من را انتقال داده بود که رئیس کمیته رفتینگ فدراسیون به من پیغام داد شما حاشیه درست کرده‌اید و با هدف مشخص می‌خواستید به رفتینگ و ورزش کشور ضربه بزنید. آنها سرخود تصمیم گرفتند اگر من کار اشتباهی کردم باید پرونده به کمیته انضباطی می‌رفت نه این‌که بعد از این همه‌سال که در تیم‌ملی بودم با آینده من بازی کنند.»
ماجرای تخته‌نرد مایلی‌کهن
در‌سال 2004 و زمانی که هدایت تیم پرستاره المپیک ایران برعهده محمد مایلی‌کهن بود،‌ صدای تاس از یکی از اتاق‌ها توجه سرپرست تیم را به خود جلب می‌کند و با ورود به اتفاق متوجه می‌شود که امیر حسین صادقی و میثم سلیمانی در تیم امید درحال بازی کردن تخته نرد بوده‌اند. وقتی گزارش این موضوع به گوش مایلی‌کهن رسید،‌ این مربی که روی مسائل انضباطی و اخلاقی حساسیت بسیار زیادی داشت در آستانه مسابقات هر دو بازیکن را از اردوی تیم‌ملی اخراج کرد. مایلی‌کهن بعدها اعلام کرد به خاطر نداشتن تفکر حرفه‌ای و تمرکز این اقدام را انجام داد. اما داستان آن اخراج هنوز هم که هنوز است برای خیلی‌ها غیرقابل باور است.
حسن‌زاده اخراج شد
مرداد ماه 1396 هم اخراج محمد حسن‌زاده از اردوی تیم‌ملی بسکتبال توسط رضا مشحون مدیر تیم و برادر رئیس سابق فدراسیون، سروصدای زیادی در محافل ورزشی به راه انداخت. در آن مقطع مشحون با عنوان «رفتار خارج از اخلاق ورزشی» حسن‌زاده را از تیم‌ملی اخراج کرد. شاهدان عینی آن مقطع اعلام کردند مشحون که معتقد بود گوش دادن به موسیقی تمرکز بازیکن را به هم می‌زند و آن را نشانه «بی‌تعصبی و بی‌اخلاقی» می‌دانسته قبل از این‌که کاروان تیم‌ملی برای حضور در یکی از مسابقاتش در تورنمنت اطلس سوار اتوبوس شود هدفون روی گوش حسن‌زاده را می‌کشد و او را مجبور می‌کند موسیقی گوش ندهد. این رفتار مدیر تیم‌های ملی باعث درگیری لفظی مختصر بین او و حسن‌زاده می‌شود؛ همین درگیری درنهایت به خط خوردن این بازیکن از اردوی تیم‌ملی ختم شد.

 


تعداد بازدید :  398