شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
هشدار فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر
وضع آوارگان سوری وخیم است

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر درخصوص وضع وخیم میلیون‌ها سوریه‌ای آواره ناشی از جنگ 3ساله در این کشور هشدار داد.
به گزارش «شهروند»، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر اعلام کرد که شمار زیادی از این سوری‌های بی‌خانمان با کاهش دما در آستانه زمستان و بارش‌های سنگین روبه‌رو شده‌اند. این فدراسیون در بیانیه خود آورده است: «گروه‌های آسیب‌پذیر و خانواده‌های بی‌پناه که در ساختمان‌های خسارت‌دیده و ناتمام زندگی می‌کنند، تقلا می‌کنند برای درجه حرارت پایین قابل انتظار در سوریه و کشورهای همسایه آماده شوند.»
در این بیانیه با ذکر این که «ما می‌دانیم کمک به موقع به جوامع ضروری است. تأخیر باعث می‌شود که کمک‌ها در زمان افت دما نرسند.»  از خیرین خواسته شده  به آوارگان و بی‌خانمان‌هایی که برای زمستان سخت آماده می‌شوند، کمک کنند.
این گروه بشردوستانه اظهار امیدواری کرده است برای توزیع 50‌هزار کیت مخصوص هوای سرد به 5‌میلیون فرانک سوئیس (2/5‌میلیون دلار آمریکا) نیاز دارد.
سازمان ملل متحد اعلام کرده است که حدود 2/3‌میلیون سوری به دلیل بحران این کشور را ترک کرده‌اند و این در حالی است که 2/7‌میلیون نفر در داخل خاک سوریه بی‌خانمان شده‌اند.
کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان گفته است که در بحبوحه رشد غم‌انگیز آمار بی‌خانمان‌های داخلی، یک کسری بودجه 45/58‌میلیون دلاری، یک‌میلیون نفر سوری و عراقی را از کمک در زمستان محروم کرده است.

 


تعداد بازدید :  321