شماره ۱۴۱۷ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
صدور حکم متهمان اختلاس در بانک ملی کرج

رئیس شعبه 112 کیفری 2 کرج از صدور احکام پرونده پنج متهم اختلاس در شعبه مرکزی (جهانشهر) بانک ملی خبر داد. صادق حسنوند از صدور احکام پرونده شعبه مرکزی جهانشهر بانک ملی خبر داد و گفت: در‌ سال 95 براساس بازرسی‌هایی که اداره‌کل بازرسی امور شعب بانک ملی انجام می‌دهند، مواردی تخلف را در شعبه جهانشهر مشاهده و گزارش می‌کنند. افراد دخیل در پرونده که یکی از آنها معاون شعبه جهانشهر و دیگری کارمند بازنشسته همان بانک بوده، با همدستی تعدادی شرکت کاغذی اقدام به اخذ وام‌های کلان می‌کردند.
حسنوند در مورد این پرونده توضیح داد: پس از تشکیل پرونده برای پنج متهم در دادسرای عمومی و انقلاب کرج، مستندات جمع‌آوری و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد که با توجه به محرزبودن موارد اتهامی، احکام متهمان به جرم اختلاس و تحصیل مال نامشروع صادر شد. وی ادامه داد: در این راستا برای متهم اول که رئیس شعبه جهانشهر بوده به جرم اختلاس به مبلغ بیش از 200‌میلیون تومان به مجازات حبس طویل‌المدت، انفصال دایم از خدمت دولتی، جزای نقدی به میزان 320‌میلیون تومان و رد مال به مبلغ 160‌میلیون تومان محکوم شد.
رئیس شعبه 112کیفری 2 کرج در مورد دیگر متهمان این پرونده گفت: متهم ردیف دوم که با شناسایی دیگر متهمان و تهیه و ارایه مدارک به بانک، معاونت در وقوع جرم داشته به دو‌سال حبس تعزیری و رد مال به مبلغ 234‌میلیون تومان محکوم شد. وی افزود: متهمان ردیف سوم تا پنجم نیز که با ایجاد شرکت‌های کاغذی در مرکز ثبت شرکت‌های استان‌های مرکزی، خراسان‌رضوی و شمالی، بدون داشتن حتی یک فعالیت اقتصادی در استان البرز بالغ بر 5‌میلیارد تومان وام اخذ کرده بودند، به حبس و رد مال محکوم شدند.

 


تعداد بازدید :  301