شماره ۱۴۱۷ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
خبرنامه

اختصاص خدمات رفاهي نقدي به کارکنان قراردادي
شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر از افزایش دريافتي کارکنان قرارداد معین از ابتدای ‌سال جاری خبر داد. دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: برای توجه بیشتر به وضعيت معيشتي كاركنان و درراستاي اجراي عدالت در پرداخت‌ها؛ از ابتداي سال٩٧ خدمات رفاهي نقدی به کارکنان قراردادي تعلق مي‌گيرد. وی با تاکید بر اختصاص خدمات رفاهي معادل٢٠درصد احكام حقوقي به كاركنان قرارداد كار معين افزود: این مبلغ علاوه بر افزايش حقوق سال٩٧ به آنان پرداخت خواهد شد.

ارتباط موثر مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر با مراکز دانش بنیان
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر، یکی از مراکز آموزشی و پژوهشی و مرکز نمونه کشوری است، گفت: این مرکز در میان سایر مراکز توانبخشی کشور قابل استناد بوده، لذا با توجه به اهمیت آن در مجموعه، تحت نظر معاونت و زیرنظر معاون به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
دکتر حسن صفاریه در مراسم تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید مرکز جامع توانبخشی گفت: مرکز جامع توانبخشی یکی از مراکز شاخص کشوری و دارای وجهه بین‌المللی است، همچنین ارتباط تنگاتنگی با مراکز آموزشی و پژوهشی در سطح کشور دارد. وی با اشاره به ارتباط موثر مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر با مراکز دانش‌بنیان در کشور افزود: مرکز جامع توانبخشی در جهت حمایت و افزایش تولید داخلی در جمعیت هلال‌احمر و با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری و استفاده از تولیدات داخلی گام برمی‌دارد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی تاکید کرد: با توجه به نگاه ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر؛ مرکز جامع توانبخشی که تاکنون به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اداره کل توانبخشی بوده است، از این پس مستقیما زیر نظر این معاونت فعالیت خواهد کرد. صفاریه با بیان این‌که هدف ما رسیدن به اهداف جمعیت هلال‌احمر در هر جایگاهی است، عنوان کرد: بر این اساس در تمامی لحظات برای پیشرفت مجموعه گام برمی‌داریم؛ نگاه ما باید معنوی و ملی باشد و باید به برنامه ششم توسعه کشوری و تاب‌آوری توجه خاص داشته باشیم.
وی با تاکید بر تأثیر و نقش بسیار ویژه مرکز جامع توانبخشی در پیکره توانبخشی کشور افزود: زحمات مهندس جعفریان در دو‌سال گذشته و ایجاد تغییرات اثربخش در زمینه ارایه بهتر خدمات و توانمندسازی مرکز قابل تقدیر است، همچنین دکتر حیدری دارای سابقه فعالیت طولانی در هلال‌احمر و فردی برنامه‌ریز و متفکر است، امیدوارم بتوانند مسیر دستیابی به اهداف مجموعه را تسهیل و تسریع کنند. در این جلسه همچنین مراسم تکریم و تودیع آقایان کاظم فلاحی دوست و مسعود سبیلی به‌عنوان روسای سابق و جدید اداره حراست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی برگزار شد.

انجام کامل معاینات پزشکی کارکنان و زائران کرمانی حج ۹۷
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به این‌که مسئولیت پزشکی کاروان‌های حج با مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر است، افزود: در همین راستا چند اقدام ازجمله معاینه همه زوار قبل از اعزام به حج انجام می‌شود.
دکتر مجید اشرف گنجویی با اشاره به این‌که مسئولیت پزشکی کاروان‌های حج با مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر است، افزود: در همین راستا چند اقدام ازجمله معاینه همه زوار قبل از اعزام به حج انجام می‌شود.
وی ادامه داد: درحال حاضر 11 پزشک کاروان توسط نمایندگی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر استان تعیین و معاینه زوار تقریبا انجام شده و علاوه بر این، مراقبت‌های بهداشتی ازجمله واکسیناسیون حجاج نیز جزو برنامه‌هاست که واکسن‌های مننژیت و آنفلوآنزا را تهیه کردیم.
دکتر اشرف گنجویی به راه‌اندازی مراکز بهداشتی درمانی مکه و مدینه هم اشاره کرد و با افزودن این‌که مقدمات این امر فراهم شده تا بیمارستان‌ها برپا و خدمات ارایه شود، اظهار داشت: اعزام پزشک و دیگر عوامل به این بیمارستان‌ها به صورت کشوری از جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود.
وی معاینه پزشکی کارکنان کاروان‌ها و مجموعه‌های حج تمتع را از دیگر اقدامات قابل ذکر خواند و گفت: این امر نیز توسط نمایندگی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان کرمان انجام می‌شود.


تعداد بازدید :  512