شماره ۱۴۱۷ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
هواداران لباس اورجینال را از کجا تهیه کنند؟
فروش پیراهن تیم‌ملی در نمایندگی دو چهره خاص!

شهروند| سوال روز این است که علاقه‌مندان به فوتبال که تمایل دارند لباس اورجینال تیم‌ملی با برند آدیداس را تهیه کنند، از چه راهی باید به خواسته خود برسند؟ مدیران فدراسیون فوتبال در توجیه انتقادها به نوع قرارداد خرید لباس از این شرکت به اهالی فوتبال وعده داده بودند که از محل فروش پیراهن‌ها به هواداران،‌ آدیداس یک تا 2‌میلیون یورو پرداختی به فدراسیون فوتبال خواهد داشت. با این وجود در فاصله کمتر از سه هفته به نخستین مسابقه فوتبال ایران در جام‌جهانی هیچ اطلاع‌رسانی دقیقی درباره نحوه فروش لباس‌های تیم‌ملی برای هواداران انجام نشده است.
چرا هیچ خبری از برنامه فروش پیراهن‌های تیم‌ملی نیست؟
اتفاق عجیب این‌جاست که در سایت اصلی شرکت آدیداس و همچنین سایت نمایندگی این شرکت در امارات هیچ قسمتی مربوط به فروش لباس تیم‌ملی ایران وجود ندارد و اگر طبق حرف مدیران فدراسیون قرار است آدیداس از فروش پیراهن‌ها سود مالی داشته باشد و از این سود نزدیک به 2‌میلیون یورو هم به فدراسیون پرداخت کند،‌ لباس تیم‌ملی ایران هم باید در فروشگاه‌ها و سایت این شرکت به فروش گذاشته شود. پیش از این هم مدیران فدراسیون تاکید کرده بودند آدیداس به خاطر قانون کپی‌رایت و عدم تولید لباس‌های کپی در بازار آزاد جلوی رونمایی از طرح پیراهن تیم‌ملی را گرفته است. تمام این شرایط البته به خوبی نشان می‌دهد ابهامات زیادی درباره لباس‌های تیم‌ملی که منابع موثق خبری اعلام کرده‌اند این اجناس تولیدی سال‌های قبل شرکت آدیداس هستند، وجود دارد!
سفارش عمده لباس‌های تیم‌ملی برای نمایندگی دو چهره ورزشی!
مهمترین مسأله درباره لباس‌های آدیداس تیم‌ملی اما این است که گفته می‌شود دو چهره ورزشی که سابقه حضور در تیم‌ملی را دارند، از نمایندگی دوبی آدیداس برای فروشگاه آدیداس خود در ایران تعدادی قابل توجه از لباس‌های تیم‌ملی با قیمت مناسب جهت فروش در بازار به مردم ایران سفارش داده‌اند. شنیده‌ها حکایت از این مسأله دارد که سفارش یکی از این چهره‌ها نزدیک به 200‌هزار دست لباس تیم‌ملی است!
اگر پروژه شکست بخورد!
به این ترتیب این احتمال وجود دارد که لباس‌های تیم‌ملی از همین طریق در بازار آزاد به مردم فروخته شود و اگر میزان استقبال زیاد باشد،‌ قطعا مشتریان بیشتری هم پیدا خواهند شد. منتهی دو سوال بسیار مهم وجود دارد! اگر موضوع سفارش دو چهره ورزشی برای لباس‌های تیم‌ملی درست باشد، آیا فدراسیون هم در این مسأله نقشی داشته است یا خیر! سوال دوم هم این است که اگر فروش لباس‌های تیم‌ملی در بازار آزاد شکست خورد و فدراسیون به درآمد یک تا 2‌میلیون یورویی نرسید،‌ مدیران فدراسیون فوتبال چه واکنشی به این شکست بزرگ خواهد داشت؟ آیا کسی به خاطر این ضرر میلیاردی از سمت خود استعفا خواهد داد؟


تعداد بازدید :  366