شماره ۱۴۱۷ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
برای سفره افطارتان پیشنهاد می‌کنیم
شیربرنج انبه؛ لذیذ و مقوی

شیربرنج و شله‌زرد دو خوراکی‌ای هستند که معمولا در ماه مبارک رمضان زیاد تهیه می‌شود. اما ما امروز قصد داریم یک شیربرنج متفاوت هم از لحاظ مزه و هم از لحاظ محتوا را آموزش دهیم. شیربرنج انبه پیشنهاد امروز برای سفره افطار شماست. این شیربرنج به دلیل مقوی و نیروزابودن یکی از بهترین خوراکی‌ها برای وعده افطار است.
انبه با توجه به خوشمزگی و چاق‌کننده‌ترین میوه‌بودن لقب «شاه میوه‌ها» را به خود اختصاص داده است. این میوه استوایی لذیذ که بیش از ‌هزار نوع دارد، بومی جنوب و جنوب‌شرق آسیاست. این میوه علاوه بر داشتن کالری بالا، ارزش غذایی زیادی دارد و بیماری‌های متعدد را درمان می‌کند. در این بخش از آشپزی با پارسینه برایتان طرز تهیه یک دسر خوشمزه با انبه را آماده کرده‌ایم که در ادامه خواهید دید.
مواد لازم برای تهیه شیربرنج انبه:
کره: دوونیم قاشق غذاخوری
چوب دارچین: یک تکه
شکر: ۳ قاشق غذاخوری
انبه پوست‌شده و خردشده:  یک عدد رسیده
روغن مایع: یک قاشق غذاخوری
برنج: یک پیمانه
شیر: یک پیمانه
شیرعسل:    یک‌ونیم پیمانه
پوست لیمو: یک عدد
پودر جوزهندی: کمی
طرزتهیه شیر برنج انبه:
طرزتهیه
کره را در قابلمه‌ای ذوب کنید. چوب دارچین و یک قاشق غذاخوری شکر را اضافه کنید و هم بزنید.
انبه تکه‌شده را اضافه کنید و هم بزنید تا کاراملی شود. سپس تکه‌های انبه را دربیاورید اما چوب دارچین را درنیاورید. در همان قابلمه روغن را اضافه کنید و برنج را در آن تفت دهید.
شیر، شیرعسل، پوست لیمو و بقیه شکر را به آن اضافه کنید و پس از جوش‌آمدن حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت ۲۰دقیقه روی حرارت بپزد. پس از پخت، پودر جوزهندی را به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. نصف انبه را به قابلمه اضافه و با هم مخلوط کنید. بگذارید شیربرنج در یخچال سرد شود. قبل از سرو با بقیه تکه‌های انبه، شیربرنج را تزیین کنید. دسر شما آماده است،
نوش‌جان.

 


تعداد بازدید :  504