باراک اوباما و همسرش با بستن قراردادی چند ساله با شبکه اینترنتی فیلم و سریال و شرکت فیلمسازی نتفلیکس قرار است تهیهکنندگی و بازی کنند. نتفلیکس تاریخ دقیقی اعلام نکرده است اما احتمالا نخستین بخش برنامههای خانواده اوباما را در سال 2019 خواهیم دید. نتفلیکس روز دوشنبه اعلام کرد که «محتوای برنامههای باراک و میشل اوباما مختلف است و شامل سریالهای فیلمنامهدار و بدون فیلمنامه، سریالهای مستند، مستند بلند و فیلم است. »به گفته یکی از طرفین این معامله ممکن است رئیسجمهوری و بانوی اول پیشین آمریکا جلوی دوربین بهعنوان مجری و تحلیلگر قرار بگیرند. در برنامههای دیگر پشت دوربین بهعنوان تهیهکننده عمل خواهند کرد. شرایط مالی این قرارداد هنوز مشخص نیست. این قرارداد برای هر دو طرف معامله بسیار باارزش است. این شبکه که 125میلیون نفر عضو دارد قطعا بیننده بسیاری خواهد داشت. نتفلیکس هم برای باراک و میشل اوباما پلتفرم مهمی را در سالهای بعد از کاخسفید برای دیدهشدن در اختیارشان قرار داده است. خانواده اوباما همچنین اعلام کردهاند که میخواهند با استفاده از «قدرت داستانگویی» ارزشهای مشترک را ترویج کنند. باراک اوباما میگوید: «امیدواریم بتوانیم صداهای خلاق، الهامبخش و بااستعداد را انتخاب و پرورش دهیم که میتوانند درک و همدلی بیشتری را میان مردم تشویق کنند و به آنها کمک کنیم تا داستانهایشان را با تمام دنیا درمیان بگذارند.»میشل اوباما هم اضافه میکند که «برای این دسته از داستانهایی که ما درنظر داریم به اشتراک بگذاریم شرکت نتفلیکس خدمات منحصر به فردی دارد و ما برای شروع این همکاری هیجانانگیز بسیار مشتاقیم.» باراک و میشل اوباما حالا باید گروهی از تهیهکنندگان را استخدام کنند. به گفته نتفلیکس آنها باید شرکتی موسوم به Higher Ground Productions را ثبت کنند تا بتوانند از طریق این نهاد برای نتفلیکس برنامه بسازند. این نوع همکاریهای منحصربهفرد در هالیوود رایج است. نتفلیکس توانسته کارگردانهای معروفی مانند شاندا رایمز (آناتومی گری و scandal) و رایان مورفی (American Horror Story, Glee) را به خود جذب کند. اما این نوع قرارداد برای رئیسجمهوری پیشین آمریکا جنس تازهای دارد. شایعه همکاری با نتفلیکس در ماه مارس شروع شد. در آن زمان، نیویورک تایمز گزارش داد که دو برنامه احتمالی وجود دارد. در یکی از آنها «اوباما درباره موضوعاتی اصلی دوران ریاستجمهوریاش بحث تحلیلی انجام خواهد داد.» برنامه دیگر «میشل اوباما را نشان میدهد که درباره موضوعاتی مانند ارزش غذایی است که در دوران سکونتش در کاخ سفید به آنها پرداخته.» گزارشها حاکی از آن هستند که اوباما در روزهای آخر اقامتش در کاخسفید به سرمایهگذاری در رسانههای دیجیتال علاقهمند شده بود. مدیر روابطعمومی کاخسفید در آن زمان به سیانان گفته بود که اوباما «به روشهایی که مردم اطلاعات و ترندهای جدید را جذب میکنند بسیار علاقهمند است.»