شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
اخبار جهان

افزایش کودکان بی‌خانمان در آمریکا
مرکز ملی بی‌خانمان‌ها در آمریکا در گزارش جدیدی از افزایش فقر در میان کودکان آمریکایی خبر داد. به گزارش ایسنا، در گزارش مرکز ملی بی‌خانمان‌ها در آمریکا آمده است که در ‌سال 2013 میلادی نزدیک به 2.5‌میلیون کودک آمریکایی به نوعی بی‌خانمان بوده‌اند و یک‌پنجم کودکان بی‌خانمانِ این کشور در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. آمارهای دولتی آمریکا نشان می‌دهد تعداد کودکان بی‌خانمان در آمریکا طی سال‌های اخیر به بیشترین میزان رسیده است و این آمار برابر با یک مورد از هر 20 کودک است. این آمار که توسط مرکز ملی بی‌خانمان‌ها در آمریکا اعلام شده است، نشان می‌دهد حدود 2.5‌میلیون کودک آمریکایی در ‌سال 2013 بی‌خانمان بوده‌اند. این سازمان حقوقی همچنین از نرخ بالای فقر، ناتوانی در تهیه خانه و خشونت علیه کودکان بی‌خانمان خبر می‌دهد. آمارهای این سازمان براساس آخرین آمار وزارت آموزش ایالات متحده از حضور 1.3‌میلیون کودک بی‌خانمان در مدارس دولتی این کشور اعلام شده است. مشکل کودکان بی‌خانمان در ایالت کالیفرنیا به مراتب شدیدتر است. این ایالت یک‌هشتم کل جمعیت ایالات متحده را در خود جای داده است و آمار کودکان بی‌خانمان در این ایالت بیش از یک‌پنجم کل کودکان بی‌خانمان و برابر حدود 527‌هزار کودک است. براساس این گزارش، آمار کودکان بی‌خانمان در آمریکا از‌ سال 2012 تا 2013، حدود 8‌درصد افزایش داشته است که این موضوع تأثیرات مخربی بر رشد آموزشی، عاطفی و اجتماعی کودکان خواهد گذاشت و به همین میزان سلامت و توانایی والدینشان را نیز تهدید می‌کند.

توافق بر سر بازگشت سفرای امارات عربستان و بحرین به دوحه
رهبران شورای همکاری خلیج‌فارس در نشست روز یکشنبه خود در ریاض بالاخره به اختلافات با دولت قطر پایان داده و توافق کردند سفیران عربستان، امارات و بحرین به دوحه بازگردند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، سران شورای همکاری خلیج‌فارس که عصر یکشنبه نشستی را در ریاض برگزار کردند به اختلافات با دولت قطر پایان داده و قرار است نشست آتی سران این شورا در ماه آتی میلادی در قطر برگزار شود. همچنین در این نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس بر بازگشت سفرای عربستان، امارات و بحرین به دوحه توافق کردند. یک منبع مذکور در شورای همکاری خلیج‌فارس اعلام کرد: قطر در این نشست متعهد شد که تبلیغات خصمانه علیه کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس را متوقف کرده و از اهانت به هرگونه کشوری در شبکه خبری الجزیره خودداری کند و به تحکیم روابط خود با شورای همکاری خلیج‌فارس بپردازد.

پوتین:روابط مسکو و برلین هرگز به این خوبی نبوده‌است
رئیس‌جمهوری روسیه گفت نسبت به این موضوع متقاعد شده که ممکن است راهی برای حل بحران اوکراین یافت شود. ولادیمیر پوتین همچنین نسبت به تهدید پاکسازی نژادی در اوکراین ابراز نگرانی کرد. رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با شبکه آلمانی ARD از الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه دفاع کرد و در ادامه درخصوص روابط مسکو و برلین تأکید کرد که روابط این دو قدرت هیچ گاه بهتر از این نبوده است. پوتین پس از انتقاد از دولت اوکراین برای استفاده از زور به جای مذاکره و تحریک مخالفان در شرق اوکراین گفت: «آیا کسی می‌تواند برای این شرایط راه‌حلی بیابد؟ بله من معتقدم که راهی وجود دارد.» رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت: «اوکراین به منظور حل بحران کنونی این کشور باید فدرالی شود و مردمی که در مناطق جنوب شرقی اوکراین زندگی می‌کنند باید حس کنند می‌توانند برای زندگی خودشان تصمیم بگیرند.» اظهارات پوتین درحالی صورت گرفت که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ به هتل محل اقامت رئیس‌جمهوری روسیه رفت و به مدت 4 ساعت با وی به گفت‌وگوی نشست، اما تاکنون هیچ گزارشی درخصوص محتوای این دیدار طولانی صورت نگرفته ‌است.

آغازمجدد  درگیری‌ها‌ در قدس به دنبال کشف جسد یک فلسطینی
به دنبال کشف جسد یک جوان فلسطینی مجددا درگیری‌هایی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در شهر قدس رخ داد. به گزارش الجزیره، به دنبال کشف جسد یوسف الرمونی جوان 32ساله فلسطینی که در داخل اتوبوسی در منطقه صنعتی جفعات شائول در قدس به دار آویخته شده بود، درگیری‌هایی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در برخی خیابان‌های قدس رخ داد. به گزارش منابع فلسطینی، نیروهای رژیم صهیونیستی به شکلی گسترده در اطراف بابل العامود در قدس مستقر شده و عملیات بازرسی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. درگیری‌ها در قدس درحالی بار دیگر آغاز شده‌است که در روز گذشته محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی 2 تماس تلفنی از سوی جان کری و فدریکا موگرینی به بررسی ازسرگیری روند صلح پرداخت.


تعداد بازدید :  64