شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
امر به معروف و نهی از منکر اول باید متوجه مسئولان باشد

شهروند| امر به معروف و نهی از منکر از آن دست مقولاتی است که مواضع مختلفی درباره آن وجود دارد. به‌تازگی مجلس قانونی تحت عنوان حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستورکار قرار داد که البته کار تصویب آن هنوز به پایان نرسیده است، اما حرف و حدیث‌های زیادی در مورد آن شکل گرفت. با این حال روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس در نطق میان‌دستور خود نگاه متفاوتی به این قضیه داشت. عباسعلی منصوری‌آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که بحث امر به معروف و نهی از منکر اول باید متوجه مسئولان باشد، گفت: درحال حاضر دولت و مجلس وارد کشمکش‌های سیاسی شده‌اند که نه مورد رضایت خداوند قرار دارد و نه مردم از آن راضی هستند.
 
اما بحث آلودگی هوا هم این روزها امان مردم را بریده است. محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک که حوزه انتخابیه‌اش از نظر آلودگی به تهران شانه می‌زند دیروز در صحن علنی مجلس در تذکری شفاهی روسای سازمان محیط‌زیست و صداوسیما را مورد خطاب قرار داد و گفت: دو روز است که مردم اراک با آلودگی هوا مواجه هستند اما صداوسیما تنها آلودگی تهران را به تصویر می‌کشد. محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، یادآور شد: امید است با تدبیر جدی دولت، موضوع آلودگی محیط‌زیست در کلانشهرها به‌ویژه اراک مورد توجه قرار گیرد و دراین راستا قدم‌های اصولی برداشته شود. این قدم‌ها اگر برداشته شود در راستای مهم‌ترین حقوق شهروندی مردم خواهد بود. حقوقی که به گفته رئیس دیوان عدالت اداری در کتب دینی اسلام و شیعه به آن تأکید شده است.
 
محمدجعفر منتظری روز گذشته در هیأت عمومی دیوان عدالت عمومی گفت: پیش از این‌که جامعه بین‌الملل بخواهد در جایی تجمع کند و منشور سازمان ملل را بنویسد یا اموری را تحت‌عنوان حقوق بشر مطرح کند، دنیای اسلام، جامعه شیعه و مکتب ولایت این منشور‌ها را به نحوی جامع‌تر و کامل‌تر در اختیار داشته است. رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: رساله حقوقی امام سجاد(ع) حقیقتا منشور بسیار جامع و کاملی است که در آن از حقوق فردی گرفته تا حقوق اجتماع و حقوق خالق و حقوقی که افراد جامعه به‌عنوان یک ملت بر هم پیدا کرده‌اند، آمده است.


تعداد بازدید :  67