شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
جوکوویچ بدون بازی قهرمان جام ستارگان شد
پاتک به هیجان

شهروند| جوکوویچ برای رسیدن به دستاورد ایوان لندن و تبدیل شدن به دومین قهرمان 3 دوره متوالی تنیس جام ستارگان، نیاز به زدن حتی یک سرویس هم نداشت چون راجر فدرر سوییسی درست در آخرین لحظات تصمیم گرفت به خاطر مصدومیت کمر در بازی نیمه‌نهایی مقابل واورینکا، قید حضور در فینال را بزند؛ آنچه علاوه بر قهرمانی بی‌دردسر جوکوویچ و تردید درباره همراهی فدرر با سوییس در جام دیویس، تماشاگران مشهوری مانند ژوزه مورینیو را دست خالی به خانه بازگرداند! عده زیادی اعتقاد داشتند راجر باید زودتر تصمیم می‌گرفت و اجازه نمی‌داد هواداران به قصد تماشای فینال، یکی از گران‌ترین بلیت‌های ورزش را خریداری کنند. گروهی مثل جان مک انرو، تنیسور سابق آمریکایی می‌گویند فدرر با به زحمت انداختن بیش ازحد خودش در جدال نیمه‌نهایی، توان و بدن سالمی برای فینال نداشت. حتی واورینکا هم در پایان بازی با فدرر برای هموطنش نگران شده بود!  گفته می شود او و فدرر قبل از بازی به خاطر نوشته های
توهین ‌آمیز همسر فدرر در
شبکه های اجتماعی با هم درگیری لفظی پیدا کردند. راجرزدر یک سخنرانی در زمین بابت این اتفاق ، عذرخواهی بلندبالایی تقدیم هواداران کرد و آنها هم در واکنشی جالب توجه برای اسطوره کف مرتب زدند.
ماری وارد می‌شود
تنیسور شماره یک بریتانیا پس از تحمل بدترین شکست ادوار میزبانی لندن از جام ستارگان مقابل فدرر، هرگز تصور نمی‌کرد حداقل این یکشنبه به استادیوم محل برگزاری بازی‌ها برگردد اما پس از لغو فینال  و اهدای جام به جوکو یک بازی نمایشی یک‌ستی مقابل جوکوویچ برگزار کرد و البته با نتیجه 8 بر 5 شکست خورد.
قهرمانی برادران برایان و اتفاق تاریخی
فینال بخش دوبل اما انجام شد و برادران برایان( باب و میک) پس از شکست در ست اول در 2 ست بعدی با نتایج 6 بر 2 و 10 بر 7 زوج دودیچ و ملو را شکست دادند و به صد و سومین جام دوران حرفه‌ای خود که از قضا چهارمین قهرمانی دوبل آنها در مسترز ستارگان بود، بوسه زدند. درخشش موفق‌ترین زوج تاریخ ورزش در هیاهوی انصراف فدرر به چشم نیامد. در تاریخ جام ستارگان سابقه داشته تا قبل از فینال تنیسورهایی جانشین فرد مصدوم شوند اما پیش از این هرگز سابقه نداشت تنیسوری قبل از فینال، عطای رقابت را به لقایش ببخشاید و بازی نکند. پس حالا فدرر علاوه بر همه رکوردهایش با این انصراف تاریخی هم متمایز شد. جوکوویچ هم انگار رابطه خوبی با عدد تکامل‌بخشی به نام 3 دارد چون سومین قهرمانی متوالی‌اش در لندن را ضمیمه سومین صدرنشینی پایان‌ سال تنیس مردان در 4‌سال اخیر کرد.


تعداد بازدید :  94