شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
ورزش جهان

رئیس بارسلونا زندانی شد
سرانجام، اتفاقی که نباید رخ می‌داد به وقوع پیوست و خوزه لوئیس نونز، رئیس یکی از طلایی‌ترین دوران بارسا در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 به جرم رشوه به مامور مالیاتی دست در دست پسرش به مدت 2‌سال و 2 ماه راهی زندان شد. البته حکم اولیه رئیس دوران اولین قهرمانی بارسلونا در جام باشگاه‌های اروپا 6‌سال بود اما با تقاضای تجدیدنظر و مطالعه پرونده، این محرومیت کاهش یافت. اگر تصور می‌کنید رئیس جدید این باشگاه هم خالی از هرگونه ایراد است، باید حرف‌های اخیر لاپورتا، رئیس سابق و کاندیدای دوره بعدی انتخابات ریاست بارسلونا را بخوانید: «روسای فعلی چیزهای خوبی را که ما با الگوی یوهان کرویف ساخته بودیم، ویران کردند. آنها یک مشت زالو هستند. باشگاه درحال نشان دادن خودش به دنیا بود و به خاطر این رؤسا دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.»

پای بکن باوئر
هم به ماجرای میزبانی باز شد
کمیته اخلاق فدراسیون بین‌المللی فوتبال شرایط بکن باوئر را بررسی می‌کنند. رسانه‌ها فاش کرده‌اند او‌سال 2009 چهارده ماه پیش از انتخابات تعیین میزبان جام‌جهانی 2022 همراه با فدور رادمن که یک مشاور ورزشی‌ مطرح است، به کشور قطر سفر کرد. رادمن به‌عنوان کارمند فدراسیون استرالیا (کشور رقیب قطر) متهم شده در این سفر از عرب‌های قطری خواسته از میزبانی جام‌جهانی چشم‌پوشی کنند. استرالیایی‌ها برای میزبانی جام‌جهانی بانوان 2011 به نفع آلمان خود را کنار کشیدند و به این ترتیب بکن باوئر را برای حمایت از خود جهت کسب میزبانی جام‌جهانی مردان 2022 بدهکار کردند.

آتش بازی در میلان
در اواسط بازی منجر به تساوی یک بر یک ایتالیا و کرواسی در دور چهارم گروه هشتم مقدماتی یورو 2016، هواداران کرواسی 2 بار با پرتاب مواد آتش‌زا به چمن سن‌سیرو باعث توقف شدند که مورد خیلی حادتر بود. داور به دلیل تبدیل شدن زمین به منطقه‌ای بدون دید و پر از دود و همچنین حضور آتش نشان ها برای اطفای حریق در سکو ها  دستور توقف رقابت را داد و پس از چندین دقیقه، هواداران ایتالیایی هم به این اقدام کروات‌ها جواب دادند و در قسمتی که برای دوستداران میهمان در نظر گرفته شده بود، زد و خوردی بین 2 گروه طرفداران شکل گرفت. پس از محو شدن دودها و آرامش تماشاگران بازی از سر گرفته شد اما یوفا اعلام کرده به راحتی از این بی‌اخلاقی نمی‌گذرد و محرومیت‌هایی درنظر می‌گیرد.


تعداد بازدید :  110