شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
اولین محک جدی تیم‌ملی بعد از جام‌جهانی مقابل کره‌جنوبی
چمن ورزشگاه را بخورید، خوشمزه است

شهروند| تیم‌ملی فوتبال ایران در اولین دیدار دوستانه خود بعد از جام‌جهانی 2014 مقابل یک تیم ملی، امروز از ساعت 25: 16 در ورزشگاه آزادی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.
خاطرات به یاد ماندنی
دو تیم ایران و کره‌جنوبی طی سال‌های اخیر در تورنمنت‌های مختلف به مصاف هم رفته‌اند که در بیشتر آنها نتایج خاطره‌انگیزی برای هر دو کشور به ثبت رسیده است که ازجمله آنها می‌توان از برتری 6 بر 2 جام ملت‌های 1996 و 4 بر 3 جام ملت‌های 2004 به سود تیم‌ملی کشورمان گرفته تا برد یک بر صفر کره در جام ملت‌های 2011 و نتایج دیگری از این دست اشاره کرد که پس از سال‌ها همچنان در ذهن هواداران فوتبال دو کشور باقی مانده است. در این بین فوتبالدوستان ایرانی هنوز مصاف رفت و برگشت دو کشور در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل به‌خصوص اتفاقات عجیب دیدار برگشت را به یاد دارند. البته کره‌جنوبی در شرایط کنونی، تفاوت‌هایی با تیم ‌سال گذشته دارد. فدراسیون کره پس از جام‌جهانی با مربی وطنی خود وداع کرده و از حدود 2 ماه پیش یک مربی آلمانی به نام اولی اشتلیکه را به خدمت گرفته است.
اعتقاد به دنیادیده‌ها
اردوی تیم‌ملی ایران نیز طی چند روز گذشته درحالی پیگیری شده است که اخبار مخابره شده از تمرینات شاگردان کی‌روش طی روزهای گذشته حکایت از آن دارد که سرمربی پرتغالی تیم‌ملی همچنان تمرکز خاصی روی ترکیب تیم‌ملی در جام‌جهانی 2014 برزیل و نفراتی که در این میدان بزرگ به میدان رفتند، دارد و به نظر می‌رسد در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد باید در دیدار امروز نیز تقریبا در انتظار همان ترکیبی باشیم که در 3 دیدار جام‌جهانی به میدان رفت.
کی‌روش:
  بازیکنان باید چمن ورزشگاه بخورند!
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی قبل از این مسابقه حرف‌های عجیبی را بر زبان آورد. او حرف‌هایش را اینگونه آغاز کرد:  «همانطور که می‌دانید ما مانند کره‌جنوبی بازی مقابل پاراگوئه، اروگوئه یا کاستاریکا نداشته‌ایم. از همین جهت فکر می‌کنم دیدار با کره‌جنوبی یک بازی بسیار خوب برای ما خواهد بود تا محکی جدی بخوریم.»
گفته می‌شود بازی امروز یک مسابقه انتقامی برای کره‌ای‌‌ها است. کی‌روش اما چنین اعتقادی ندارد: «هر دو بازی گذشته ایران و کره‌جنوبی که در رقابت‌های رسمی انجام شد کاملا احساسی بود. گذشته‌ها گذشته است و باید بگویم در فوتبال شما نمی‌توانید 2 بازی مثل هم پیدا کنید منصفانه باید بگویم سرمربی کره‌جنوبی در دو بازی گذشته اشتباهاتی را مرتکب شد و من هم مرتکب اشتباهاتی شدم همچنین بازیکنان ایران و کره‌جنوبی اشتباهاتی داشتند اما اکنون این موضوع حایز اهمیت است که هر دو کشور برای آماده سازی خود دست به دست هم دادند.» او در پایان از توصیه عجیبش به بازیکنان پرده برداشت: «به آنها گفتم باید حتی چمن زمین بازی را هم بجوید!
در جلسه تمرینی امروز(دیروز) من و تمامی بازیکنان هرکدام یک مقدار از چمن را خوردیم و مزه کردیم؛ اتفاقا خوشمزه هم بود!»


تعداد بازدید :  91