شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
وقتی هیچ‌کس به هشدار سازمان بازرسی توجه نکرد
تخلف آشکار در انتخابات فدراسیون تیراندازی

شـهروند| انتخـابــات فدراسیون تیراندازی روز گذشته با حضور 17کاندیدا که برخی از آنها در ابتدای مجمع انصراف دادند، با تأخیر تقریبا یک‌ساله برگزار شد که حاشیه‌های زیادی در پی داشت. به تعویق افتادن این انتخابات از سال گذشته به‌دلیل دوشغله بودن رئیس این فدراسیون بود که نماینده مجلس شورای اسلامی است اما در نهایت نیز سیدمهدی ‌هاشمی موفق شد با استفاده از نامه‌ای که از مجلس داشت، دوباره به‌عنوان رئیس این فدراسیون برگزیده شود.
انتخابات در دور سوم!
بعد از آن‌که در دور نخست مجمع انتخاباتی سیدمهدی ‌هاشمی و علی دادگر بیش از سایرین رأی آوردند، طبق معمول تمام مجامع، انتخابات به دور دوم رفت تا از میان این 2 کاندیدا یک نفر به‌عنوان رئیس انتخاب شود. جالب این‌جا بود که در دور دوم هرکدام از این 2نفر 20 رأی کسب کردند و انتخابات به دور سوم رفت. در دور سوم یکی از اعضای مجمع نظرش را به سود ‌هاشمی تغییر داد تا او با 2 رأی بیشتر به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون معرفی شود.‌ هاشمی بعد از انتخابش در این‌باره می‌گوید:  «بعد از دور دوم می‌خواستم اعلام انصراف کنم و به نفع کاندیدای دیگر کنار بکشم اما با بعضی اعضا مشورت کردم که آنها موافق نبودند.»
مجلس کار خودش را کرد
با این‌که طبق ابلاغ سازمان بازرسی در ‌سال گذشته هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس نمی‌توانند کاندیدای انتخابات فدراسیون‌ها شوند و حتی با استناد به همین قانون نفراتی چون ساعی، جدیدی و دنیامالی ‌سال گذشته نتوانستند ریاست فدراسیون‌های موردنظرشان را به‌دست آورند اما روز گذشته اتفاق متفاوتی افتاد. نماینده سازمان بازرسی به دلیل حضور سیدمهدی ‌هاشمی در انتخابات شرکت نکرد اما وزارت ورزش که به نامه مجلسی‌ها با امضای امیدوار رضایی استناد کرده بود، انتخابات را با حضور این کاندیدا برگزار کرد، البته شنیده می‌شود دلیل تغییر نظر وزارتخانه در این رابطه به شایعاتی که در مورد استیضاح وزیر ورزش توسط مجلس مطرح شده، بی‌ارتباط نبوده است.
توضیحات عجیب وزارت ورزش
غلامرضا شعبانی‌بهار، معاون همگانی وزارت ورزش که نماینده این وزارتخانه در انتخابات تیراندازی بود، در رابطه با برگزاری دور سوم انتخابات به «شهروند» می‌گوید:  «طبق تبصره 2 ماده 9 اساسنامه انتخابات فدراسیون‌ها انتخابات در صورت تساوی میان 2نفر باید آن‌قدر برگزار شود تا یک برنده داشته باشد. من هم این مسأله را می‌دانستم و برخلاف ادعای برخی هیچ تماسی با سجادی نداشتم.» وی همچنین درخصوص عدم‌حضور نماینده سازمان بازرسی و شائبه حمایت از‌ هاشمی به دلیل مطرح شدن استیضاح وزیر می‌افزاید: «ما فقط می‌توانیم از سازمان بازرسی دعوت کنیم تا یک نماینده در انتخابات داشته باشند اما نمی‌توانستیم آنها را به زور به مجمع بیاوریم. در ضمن حضور‌ هاشمی در انتخابات ربطی به سوالات مجلس از وزیر و شایعه استیضاح ندارد زیرا‌ هاشمی از مجلس که قانونگذار است، نامه‌ای داشت که مجوز حضورش در انتخابات بود. مجلس اصلا ترسناک نیست و این مسائل همیشه درخصوص وزرا مطرح می‌شود.»

 


تعداد بازدید :  94