شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
حداقل عذرخواهی کنید
سحر قاسم‌نژاد

شماره تلفن موردنظر روی شبکه ثبت نشده است، امکان ارسال پیام وجود ندارد؛ این پیام‌ها در روزها و هفته‌های اخیر به تجربه مشترک بسیاری از مشترکان تلفن‌همراه تبدیل شده که خدماتشان را از انواع اپراتورها دریافت می‌کنند. اختلاف هم فقط در کلماتی است که محتوای پیام را اعلام می‌کند. نتیجه هم چیزی نیست جز عدم دسترسی به شبکه و برقرار نشدن ارتباط. همراه اول که با حضورش قرار است هیچ‌کس تنها نباشد اینترنت همراهش گاهی هست و گاهی نیست! مشترکان برای پرداخت صورت‌حساب که تماس می‌گیرند پیغام‌های درهم و غیرمشخص می‌گیرند؛ بعضی‌ها پول واریز کرده‌اند اما حساب و کتابشان صاف نشده گروه دیگر هم بسته اینترنتی خریده‌اند که به صورت خودکار و بدون استفاده هریک هفته یک بار تمدید می‌شود. حتی تمدید بسته اینترنتی دوبار در یک روز هم به‌عنوان رکورد به ثبت رسیده است. اگر به مرکز خدمات هم که مراجعه کنی، متصدی می‌گوید به علت راه‌اندازی اینترنت 3G شبکه مختل است و ایراداتی به وجود آمده اما مرتفع خواهد شد لطفا صبر کنید! اپراتورهای دیگر هم اگرچه وسعت اختلال‌هایشان به اندازه همراه اول نیست اما به کرات مشترکانشان را گرفتار کرده‌اند ازجمله این‌که خدمات اینترنتشان برای یک روز کامل قطع شده است. به هرحال دیدن مردمی که با عصبانیت بارها شماره می‌گیرند و دوباره و چندباره تکرار می‌کنند این روزها نه عجیب است نه پدیده‌ای نادر. تبعات این امر هم درعصر به اصطلاح تکنولوژی که بسیاری از فعالیت‌های روزانه از طریق همین گوشی‌های همراه انجام می‌شود قابل تخمین است. جواب متولیان هم که جدید به نظر نمی‌رسد. از شهریور که اختلال‌ها شروع شد وزارت ارتباطات می‌گوید تا یک ماه دیگر مشکل حل می‌شود اما از 3ماه گذشته این فرجه یک‌ماهه تمام نشده. واعظی وزیر ارتباطات هم این وعده را برای یک ماه دیگر تمدید کرده و از مردم خواسته باز هم صبوری کنند. البته مردم هم چاره‌ای جز صبور بودن ندارند اما مشکل بزرگتر این‌جاست که ظاهرا همین وعده وزیر و صبوری مردم به اپراتورها مجوز داده نه بابت اختلالات از مشترکانشان عذرخواهی کنند و نه این‌که احیانا این مشکلات را با خدمات و تخفیف‌های خاص جبران کنند. درحالی‌که عرف جهانی و مثال‌های بین‌المللی نشان می‌دهد اگر نمونه مشابه در دیگر کشورها رخ می‌داد اپراتورها مشترکانشان را با مکالمه و خدمات رایگان میهمان یا دست کم بابت مشکلات پیش‌آمده از مردم عذرخواهی می‌کردند اما در این مورد برای مشترکان تلفن‌همراه آنچه به جایی نرسد فریاد است. سوالی هم که به قوت خود باقی می‌ماند این است که آیا فرجه یک‌ماهه وزیر ارتباطات برای حل مشکل به این معناست که اپراتورها نباید ضرر و زیان مشترکانشان را جبران کنند یا حداقل از آنها عذرخواهی کنند؟

دیدگاه‌های دیگران

ر
رضا |
مخالف 0 - 0 موافق
سلام به شما ایرانی و هموطن، زمانی این قبیل مشکلات در کشور حل میشود که اشخاص بیکفایت خود زود تر از هر بهانه و وعده و نقصیر بگردن این وآن انداختن استغفا دهند

تعداد بازدید :  87