شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
اعضای باند پادشاه 5 تبهکار سابقه‌دار بودند
گردانندگان شبکه زورگیری «king» در ایستگاه پلیس

 شهروند| گردانندگان شبکه زورگیران که به پرسه‌های تبهکارانه دست می‌زدند و با قدرت‌نمایی‌های مسلحانه سناریوی سرقت‌های سریالی خود را اجرایی می‌کردند از سوی پلیس پایتخت به ایستگاه زندان رسیدند.
این باند با خالکوبی کلمه «King» به معنای پادشاه قصد داشتند تا همیشه در یک شبکه زورگیری بمانند. سرکرده گروه که به «علی سرهنگ» معروف است برای نشان دادن سرکردگی خود اقدام به خالکوبی درجه سرهنگی روی شانه‌های هر دو دست خود کرده بود.
وقتی ماموران کلانتری 130 نازی‌آباد در جریان اقدامات شرور زورگیری قرار گرفتند که ساکنان منطقه را به وحشت انداخته بود. تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند تا این مرد را به نام محسن دستگیر کنند. محسن 20ساله در عملیات ضربتی پلیس در خیابان ناصری در دام ماموران گرفتار شد.
با آغاز تحقیقات، «محسن» به زورگیری‌های سریالی در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در محدوده میدان آزادی، مناطق نازی‌آباد، یاغچی‌آباد، صالح‌آباد، جوادیه، اتوبان تندگویان و اتوبان نواب اعتراف کرد و گفت سرقت‌های خود را به همراه چهار تن دیگر از دوستان و بچه‌محل‌هایش به نام‌های «مرتضی»، «علی»، «علیرضا» و «محمدرضا» انجام داده است.
با شناسایی اعضای گروه و برابر تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص شد که این متهمان به اتهام ارتکاب جرایم مختلف «شرارت»، «قدرت‌نمایی»، «استفاده از سلاح سرد» و «ضرب و جرح» که منجر به کما رفتن یکی از اهالی منطقه نازی‌آباد شده، تحت تعقیب پایگاه هفتم و نهم پلیس امنیت قرار داشته‌اند و با آگاهی از این موضوع درحال حاضر به محل‌های سکونت خود تردد ندارند و بلامکان هستند.
با اعترافات محسن مبنی بر این‌که اعضای گروه یکدیگر را در اماکن عمومی منطقه نازی‌آباد نظیر قهوه‌خانه، پارک‌ها و... ملاقات می‌کنند، هماهنگی‌های لازم با کلانتری 130 نازی‌آباد انجام شد و دستگیری متهمان در دستورکار مشترک پایگاه هفتم آگاهی و تیم تجسس ویژه کلانتری 130 قرار گرفت.
در اولین مرحله از دستگیری اعضای گروه، «مرتضی» توسط تیم تجسس ویژه کلانتری دستگیر شد و در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت. او نیز همانند محسن به زورگیری و استفاده از قمه و سلاح سرد در سرقت‌ها اعتراف کرد و گفت: به همراه سایر اعضای گروه و به صورت یک یا دوموتوره،
با موتورسیکلت‌های طرح هوندا 125 – در رنگ‌های مختلف – اقدام به زورگیری، تهدید با سلاح سرد، ضرب و جرح و قدرت‌نمایی می‌کردیم.
در ادامه، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی دیگر از اعضای گروه به‌نام «علیرضا» به اتهام زورگیری توسط پایگاه سوم آگاهی دستگیر شده است که هماهنگی‌های لازم انجام شد و این متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار آنها قرار گرفت.
اقدامات جهت دستگیری دو عضو دیگر گروه ادامه داشت تا درنهایت «علی» معروف به علی سرهنگ و «محمدرضا» نیز در منطقه نازی‌آباد، داخل یک پراید سفیدرنگ دستگیر شدند.
با دستگیری اعضای گروه، کارآگاهان در بازرسی بدنی متهمان متوجه شدند که تمامی آنها اقدام به خالکوبی کلمه King به معنای «پادشاه» روی دستان خود و دیگر قسمت‌های بدن خود کرده‌اند. در تحقیقات مشخص شد که این 5 نفر پس از تشکیل گروه زورگیری و انتخاب کلمه King برای گروه تصمیم گرفته‌اند تا آن را روی دستان خود خالکوبی نکنند تا همیشه با یکدیگر دست به سرقت و زورگیری بزنند. سرکرده گروه که به «علی سرهنگ» معروف است برای نشان دادن سرکردگی خود اقدام به خالکوبی درجه سرهنگی روی شانه‌های هر دو دست خود کرده است.
سرهنگ کارآگاه داوودفرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: «در ادامه تحقیقات و بررسی سرقت‌های مشابه مشخص شد که متهمان در مناطق مختلف شهر تهران اقدام به زورگیری از شهروندان کرده‌اند. از این‌رو بازپرس پرونده با تقاضای انتشار تصویر بدون پوشش متهمان که سابقه سیاهی در پرونده پلیسی خود دارند، از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند خواست تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزدهم خرداد – جنب کلانتری بازار مراجعه کنند».


تعداد بازدید :  120