شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
ذره‌بين

اعضای این باند از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری می‌کردند

تصادف ساختگی شگرد 4 عضو یک باند فامیلی
شهروند| اعضاي باندي كه با ايجاد تصادف ساختگي و خودزني از شركت بيمه كلاهبرداري مي‌كردند، در تله افتادند.
19 آبان‌ماه گروهی با ایجاد تصادف ساختگی، قصد دریافت چند‌میلیون‌تومان از یک شرکت بیمه داشتند. وقتی نماینده حقوقی شرکت بیمه به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران رفت و به طرح شکایت پرداخت با دستور بازپرس پرونده تیمی از پایگاه چهارم پلیس آگاهی دست به کار شدند تا عاملان این کلاهبرداری را دستگیر کنند.
کارآگاهان با بررسی اسناد و مدارک موجود در شرکت بیمه اقدام به شناسایی صاحب خودرو پرایدی کردند که در اظهاراتش ادعا کرده بود: در زمان وقوع تصادف، خودرو در اختیار یکی از بستگانم به‌نام «حبیب» بوده است.
«حبیب» 22ساله به همراه فرد دیگری به‌نام داوود که مدعی تصادف با خودرو بود و در پرونده تصادف به‌عنوان شاکی معرفی شده بود، دستگیر شد.
حبیب و داوود در بازجویی‌های نخست منکر هرگونه کلاهبرداری  یا آشنایی با یکدیگر شده اما در ادامه تحقیقات و مشخص شدن رابطه خویشاوندی مابین آنها، به ناچار اعتراف کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که حبیب و داوود به همدستی با دو نفر دیگر از بستگان خود از شرکت‌های مختلف بیمه به شیوه ایجاد تصادف‌های ساختگی کلاهبرداری کرده‌اند.
«جواد» و «محمدرضا» دو عضو دیگر این گروه در دو عملیات  جداگانه در منطقه سیدخندان دستگیر شدند.
تحقیقات نشان می‌داد، هر بار که متهمان اقدام به ایجاد تصادف ساختگی می‌کردند، پس از مراحل رسیدگی به پرونده و مشخص شدن مبلغ دقیق دیه، سرکرده گروه سفته‌های بانکی به همان مبلغ دیه از فرد دریافت‌کننده پول دیه می‌کرد تا پس از دریافت پول دیه از شرکت‌های بیمه، اعضای گروه مجبور به تقسیم آن با سرکرده گروه (محمدرضا) شوند.
در اعترافات به‌دست‌آمده از چهار عضو کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه مشخص شد که آنها در طول فعالیت خود 400ميلیون تومان در قالب پرداخت دیه از شرکت‌های مختلف بیمه واقع در شهرهای مختلف تهران، پاکدشت، قم، کاشان گرفته‌اند.
شیوه و شگرد کار متهمان به این صورت بوده که هر بار یکی از آنها با امانت گرفتن خودروی یکی از دوستان یا بستگان و اطمینان پیدا کردن از داشتن بیمه شخص ثالث، با طرح و نقشه قبلی اقدام به ایجاد تصادف ساختگی منجر به جرح عابرپیاده می‌کرده؛ شخص عابرپیاده و درواقع عضو دیگر گروه نیز ابتدا با داروهای بی‌حس‌کننده اقدام به شکستن استخوان‌های ظریف قسمت‌های مختلف بدن ازجمله استخوان انگشتان، بینی و... می‌کرد و برای واقعی جلوه دادن صحنه تصادف، با ایجاد خراشیدگی روی قسمت‌های مختلف دست، پا و سینه مدعی کشیدگی روی زمین به علت تصادف با خودرو می‌شد. شخص مصدوم ناشی از تصادف به‌عنوان شاکی پرونده درخواست پرداخت دیه از سوی راننده را مطرح می‌کرد که با توجه به بیمه داشتن خودرو، شرکت بیمه موظف به پرداخت بیمه می‌شد و هر بار این شیوه کلاهبرداری با تغییر جایگاه هر یک از اعضای گروه ادامه پیدا می‌کرد که در آن متهمان، برابر اعترافات به‌دست‌آمده از آنها از انواع خودروهای سواری پراید، RD، پژو 405 و... استفاده می‌کردند.
با ادعای این گروه از کلاهبرداران، متهمان پرونده با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.


تعداد بازدید :  151