شماره ۱۴۰۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
آژير

دستگیری7 عضو باند برداشت‌های غیرمجاز بانکی در مشهد
اعضای باند 7 نفره برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان (فیشینگ) در مشهد دستگیر شدند. با شکایت یک جوان 18ساله مبنی بر سوءاستفاده از کارت عابربانک وی، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات دراین‌باره را آغاز کردند. شاکی که به درخواست دوست خود، کارت عابربانک و رمز آن را در اختیار دوستش قرار داده بود، پس از مراجعه به بانک متوجه شد حساب بانکی متصل به کارت عابربانکی‌اش به دلیل واریز و برداشت وجوه متعدد به صورت غیرقانونی، ‌توسط مراجع قضائی مسدود شده است.
کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی به ابعاد گسترده‌ای از کلاهبرداری‌های متعدد در شهرهای تهران، کرج، مهریز یزد، ابهر و شهرستان طبس که توسط زنجیره‌ای از افراد ایجاد شده بود،‌ دست یافتند.  در همه برداشت‌های غیرمجاز که از افراد در شهرهای مختلف انجام شده بود، متهم با کلاهبرداری و ایجاد درگاه جعلی و با در اختیار داشتن اطلاعات حساب بانکی این افراد، حساب آنان را خالی کرده است .  کلاهبردار اصلی با تشکیل باندی 7 نفره اقدام به تهیه کارت‌های عابربانک از سایر افراد دیگر با وعده‌های مختلف نظیر پرداخت وجه 10‌میلیون ریالی در ازای کارت عابربانک به همراه رمز بلاصاحب و یا جلب اطمینان و سوءاستفاده از امانت گرفتن کارت شهروندان می‌کرد.   متهم سابقه‌دار 36ساله و گرداننده اصلی باند که قبلا پرونده‌ای مرتبط با کلاهبرداری فیشینگ در شهرهای همدان و اصفهان داشت، شناسایی و دستگیر شد و همه اعضای باند با قرار صادره روانه زندان مرکزی مشهد مقدس شدند.  فرمانده انتظامی خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد برای امنیت در فضای مجازی به مواردی ازجمله استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی خارجی و تغییر رویکرد از شبکه اجتماعی خارجی به داخلی، دانلود نکردن نرم‌افزار از مکان‌های ناشناس و ناامن توجه کنند. همچنین شهروندان بایدبه صفحه پرداخت بانکی و تشخیص صفحه اصلی از صفحه جعلی توجه داشته باشند.

كشف سكه و عتيقه‌جات مربوط به دوره اشكاني
قاچاقچي اشيای عتيقه به همراه 55 قطعه سكه و عتيقه‌جات مربوط به دوره اشكاني در مشگین‌شهر دستگیر شد.  به دنبال دريافت گزارش‌هاي مردمي مبني بر نگهداري اشيای عتيقه و تاريخي در منزل شخصي توسط يكي از ساكنان روستاي «احمد بيگلو»، مأموران كلانتري 12 شهداي گمنام «مشگين‌شهر» با انجام تحقيقات هدفمند و بررسي‌هاي ميداني از صحت گزارش‌هاي دريافتي اطمينان یافتند. با هماهنگي مقام قضائي و در عملياتي غافلگيرانه قاچاقچي اشيای عتيقه در محل سكونت خود دستگير و در بازرسي از محل 50 قطعه سكه و 5 عدد ظرف كوچك مفرغي كشف شد. كارشناس اداره ميراث فرهنگي «مشگين‌شهر» قدمت سكه و عتيقه‌جات كشف‌شده را مربوط به دوره اشكاني اعلام كرد.


تعداد بازدید :  372