شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

ژاپن وارد  رکود می‌شود
در آغاز سه ماهه سوم اقتصاد ژاپن  به‌طور ناگهانی وارد رکود شده است. این امر سبب شده شینزو آبه نخست وزیر اینکشور برنامه افزایش مالیات را به تعویق بیندازد. رکود حدود دو‌سال پس از آن اتفاق افتاد که آبه به قدرت بازگشت و وعده احیای اقتصادی را با محرک‌های عظیم مالی و صرف بودجه برای اصلاحات داد.

کاهش قیمت جهانی طلا
بهای طلا نسبت به بالاترین قیمت دو هفته گذشته کمی تغییر کرد زیرا سرمایه‌گذاران به ارزشمند شدن دلار در برابر نشانه‌های خرید فیزیکی کالاها در بازار اهمیت بیشتری دادند طلای تحویل آتی با کاهش 0.2‌درصد به 1186.22 دلار به ازای هر اونس در بازار لندن رسید. طلای تحویل نوامبر نیز در بازار نیویورک به بهای 1185.60 دلار به ازای هر اونس مبادله شد.این درحالی است که  ارزش نقطه‌ای دلار به بالاترین سطح طی پنج‌سال گذشته رسیده است.
 
نفت اوپک 75 دلار شد
براساس  آخرین به‌روز رسانی اوپک، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز پنجشنبه با کاهش 1.81 دلاری نسبت به روز پیش از آن 75.15 دلار معامله شد. بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در 19ژوئن برابر با 110.26 دلار رقم خورد. این نوع نفت از آن زمان تاکنون حدود 35 دلار از ارزش خود را از دست داده است. قیمت سبد نفتی اوپک درحالی روند نزولی را به سرعت طی می‌کند که تحلیلگران به نشست آینده این سازمان در اواخر این ماه چشم دوخته‌اند.


تعداد بازدید :  83