شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
راهنمای خرید پنیرهای خارجی
آشنایی با 9 گونه پنیر پرمصرف در بازار

شهروند| دیگر کمتر فروشگاهی را می‌توان پیدا کرد که تنها به فروش همان یکی- دو نوع پنیر معمول اکتفا کند. اما با وجود تنوع بالای پنیر در کشور مشتریان زیادی هستند که معنی اسامی مختلف انواع پنیر و کاربرد آنها را نمی‌دانند. در این مطلب تعدادی از متداول‌ترین پنیرهای موجود در فروشگاه‌های کشور را به شما معرفی می‌کنیم.
ماسکارپونه: یک پنیر ایتالیایی پرچرب و دارای خامه سه‌لایه است. این پنیر از خامه تازه و اسید سیتریک تولید می‌شود. گاهی بعد از تهیه به آن آب دوغ نیز اضافه می‌کنند. این پنیر بیشتر برای تهیه شیرینی‌های خانگی کاربرد دارد.
گودا: پنیری هلندی که تقریبا سفت و زردرنگ است از شیر گاو درست می‌شود. این پنیر به‌صورت خام یا پخته در پیتزا، لازانیا، سالاد، صبحانه، سوپ، سس و شیرینی استفاده می‌شود.
کبابی: نوعی پنیر صبحانه است که خوردن آن در آمریکا و سوییس متداول است. این پنیر به‌صورت لایه‌ای بین نان تست قرار می‌گیرد و با استفاده از حرارت فر جذب نان می‌شود.  
موزارلا: همان پنیر متداول مورد استفاده در پیتزاست که جزو پنیرهای نرم و کشدار دسته‌بندی می‌شود. این پنیر از رسوب کازئین شیر گاو به دست می‌آید و نسبت به بقیه پنیرها دیرتر ذوب می‌شود.
پارمزان: نوعی پنیر ایتالیایی است که برای تهیه سس‌ها، پاستا، سوپ و خوراک‌های برنجی استفاده می‌شود. هرچه پنیر کهنه‌تر باشد طعم بهتری پیدا می‌کند. پنیر پارمزان یا پارمیجانوی نرسیده به‌عنوان پیش غذا مصرف می‌شود و پنیر پارمیجانوی رسیده را به‌صورت رنده‌کرده یا پودرشده در برنج و سوپ و انواع پاستا یا ماکارونی استفاده می‌کنند.
چدار: پنیری انگلیسی که تکه‌تکه‌های بریده شیر را روی هم قرار می‌دهند و به همین دلیل به این اسم مشهور شده است. چدار دارای چربی حدودا 48‌درصد است و گونه‌ای از آن به سبب استفاده از پوست پرتقال نارنجی است و بهای گران‌تری نسبت به چدار معمولی دارد. این پنیر هم در ترکیب غذاها به کار می‌رود هم به‌صورت پنیر کبابی مصرف می‌شود.
لبنه: خاستگاه پنیر لبنه، کشور ترکیه است. این فرآورده را قبلا با عنوان ماست چکیده می‌شناختند. بافت نرم و خامه‌ای آن‌ که در عین حال بی‌نمک و کم‌چرب است، مورد پسند مشتریان زیادی است.
بلوچیز: نوعی پنير نرم فرانسوي است که به دليل رگه‌هاي آبي كه در آن وجود دارد به پنير رگه آبي معروف است. رگه‌های آبی در اثر تزریق نوعی کپک خوراکی و مفید به نام پنیسیلیوم راکفورتی ایجاد می‌شود. این پنیر برای تهیه غذاهای پروتیینی و غذاهایی که دارای سیب‌زمینی است مناسب است.


تعداد بازدید :  98