شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

امیر سمواتی، تهیه‌کننده فیلم «ساکن طبقه وسط» از شورای صنفی نمایش درخواست کرد که اکران این فیلم حداقل یکی - دو هفته دیگر در سینما «آفریقا» ادامه پیدا کند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران فیلم سینمایی «چند مترمکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی که به‌عنوان نماینده افغانستان در اسکار 2015 حضور دارد در اواخر آذرماه خبر داد.

فیلم «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد بهترین فیلم جشنواره «کلکته» هندوستان شد. در جشنواره فیلم «کلکته» که از ۱۰ تا ۱۷ نوامبر (۱۹ تا ۲۶ آبان‌ماه) برگزار شد، نیکی کریمی کارگردان و بازیگر سینمای ایران علاوه بر برنامه بزرگداشتش، داوری بخش بین‌الملل این جشنواره را نیز برعهده داشت.

بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم که این روزها شیمی‌درمانی شرایط جسمانی او را تحت‌تأثیر قرار داده، همچنان در تنهایی با سرطان مبارزه می‌کند.

منوچهر محمدی تهیه‌کننده سینما از این‌که شرایط مالی و عمومی ساخت پروژه سینمایی امام موسی صدر هنوز مهیا نیست سخن گفت و بیان کرد که امیدوار است زودتر این کار به نتیجه برسد.

اولین نمایش فیلم سه‌بعدی «جنجال در عروسی» ساخته رضا خطيبي با حضور عوامل فرانسوی این اثر در جشنواره فيلم فجر خواهد بود. این فیلم که محصول مشترک ایران و فرانسه است، در ژانر کودک و نوجوان تولید شده است.

محسن شریفیان که به تازگی موسیقی سوگواری بوشهر را در دومین جشنواره فرهنگ و هنر کشورهای اسلامی در مالزی اجرا کرده است از کنسرت این گروه پس از ماه محرم و صفر در تهران خبر داد.

ابوالحسن داوودي، رئیس شورای صنفی نمایش تأکید کرد که معرفی فیلم‌ها برای اکران از سوی پخش‌کننده‌ها صورت می‌گیرد و این شورا با کمترین حاشیه و با رعایت حق و انصاف آثار را برای اکران درنظر می‌گیرد.

قطعه «ایستا» اثر جدید مهدی حسینی به مناسبت بیست‌وششمین فستیوال موسیقی معاصر سن‌پترزبورگ اجرا خواهد شد.

اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر با عنوان «سوگ چامه‌ها» با مقتل‌خوانی بهزاد فراهانی، فرزاد حسنی، بهاره رهنما و با مرثیه‌خوانی حسام‌الدین سراج و رسول نجفیان در برج میلاد ادامه می‌یابد.

هفتمین برنامه از مجموعه برنامه‌های «از مونته وردی تا کیج» با عنوان «Terretektorh؛ قطعه‌ای از یانیس زناکیس» در گفت و شنودی با نادر مشایخی، شنبه اول آذر در خانه هنرمندان ایران خواهد بود.

رئیس سازمان سینمایی به تازگی در نامه‌ای به مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن ورود به مسأله مدیریت بخش بین‌الملل این بنیاد، بر لزوم تدبیر در ساماندهی این بخش دستور داده است.

نگارخانه فرهنگسرای معرفت در نظر دارد مسابقه و ورک‌شاپ داستان‌های مصور «کمیک استریپ» را برگزار کند. اين مسابقه با هدف ارتقا و نوآوری و رساندن پیام‌های نو با موضوع کاهش آلودگی هوا با استفاده از داستان‌پردازی خلاق هنرمندان کاریکاتوریست می‌باشد.

اسامی فیلم‌های بخش «مستند شهر» هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اعلام شد.

علي مهام، تهیه‌کننده سريال «حانیه» از پايان نيمي از تدوين اين سريال توسط امين عابدي خبر داد. محمد کاسبی، عباس غزالی، جعفر دهقان، الهام چرخنده و رزیتا غفاری از بازیگران اصلی این سریال هستند.

نمایشگاه آثار گروهی هنرمندان معاصر ایران و نمایشگاه انفرادی نیما بهنود در شعبه گالری شیرین از 18 نوامبر تا 6 دسامبر (27 آبان تا 15 آذر) در نیویورک برگزار می‌شود.

اولین روز همایش «نمود زندگی روزمره در سینمای مستند» در خانه سینما با حضور آذر تشکر، صالح نجفی و پوریا جهانشاد برگزار شد. اين همایش طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ آبان‌ماه در خانه سینما برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

جشنواره فیلم «سینه پانوراما» از 28 آبان تا 20 آذر در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

از سوی دبیرخانه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر درحالی آيین‌نامه مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی اعلام شد که طبق آيین‌نامه جدید تندیس جشنواره به بهترین مدیریت تبلیغات و اطلاع‌رسانی و گروه همکار، اهدا می‌شود.


تعداد بازدید :  90