شماره ۴۳۰ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
خانه به خانه

مکی‌زاده خبر داد: رونق 17‌درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر لنگه
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش چشمگیر تعاملات تجاری این بندر با کشورهای حوزه خلیج فارس طی‌ سال‌جاری خبر داد و گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر تجاری لنگه طی 7 ماهه امسال رشد 17درصدی داشته است.
«اسماعیل مکی‌زاده» با اعلام این خبر گفت: از ابتدای ‌سال جاری تاکنون، 531هزار و 370 تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
وی همچنین پیشرفت صادرات کالاهای غیرنفتی را 24‌درصد اعلام کرد و افزود: 247‌هزار و 711 تن کالا از ابتدای ‌سال 93 از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته، 24‌درصد پیشرفت داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اعلام این مطلب که تعاملات با کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه تجارت کالا افزایش چشمگیری یافته است، اضافه کرد: علاوه‌بر افزایش صادرات کالا طی این مدت، 113هزار و 294 تن کالای غیرنفتی به بندر تجاری لنگه وارد شد.
به‌گفته مکی‌زاده، خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره‌‌بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف عمده کالاهایی است که از مبدأ یا به مقصد امارات متحده عربی، کشورهای آسیانه میانه و عراق وارد، صادر یا از بندر لنگه ترانزیت شده است.
 مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد 18درصدی تخلیه خودرو‌های ترانزیتی در این بندر طی 7 ماهه‌ سال‌جاری نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای‌ سال‌جاری تاکنون، 48هزار و 730 دستگاه خودرو در این بندر تخلیه شد.
وی با اشاره به افزایش 46درصدی ورود شناور بالای یک هزار تن به حوضچه بندر لنگه گفت: با افزایش 20 هکتاری فضای عملیاتی شناورها شاهد افزایش تردد شناورهای بالای ‌هزار تن بودیم و امیدواریم با اتمام طرح لایروبی تا عمق 5/5 متر، رشد صادرات و ترانزیت کالا در بندر لنگه را رقم بزنیم.
یادآور می‌شود، بندر لنگه از بنادر پیشرو منطقه غرب هرمزگان در زمینه تجارت دریایی، ترانزیت و جابه‌جایی مسافر است و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندر لنگه آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج‌فارس (سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.
لازم به ذکر است، داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای امارات‌ متحده عربی ازجمله دوبی - شارجه و سرمایه‌گذاری کلان سازمان بنادر و دریانوردی طی سالیان اخیر حکایت از اعتماد بالای متولیان صنعت دریانوردی به آینده روشن و امیدوار‌کننده این بندر تاریخی دارد.

ارایه حدود 2ميليون نفر ساعت آموزش در اداره‌كل آموزش فني و حرفه‌اي استان ايلام
 مهندس پاشايي معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ريزي اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان ايلام در جلسه شوراي اداري استان به تشريح عملكرد و فعاليت‌هاي آموزش در 6 ماهه اول ‌سال‌جاري پرداخت. وي بيان داشت: ابتدای سال‌جاري مراكز دولتي استان در بخش‌هاي مختلف آموزشي ازجمله ثابت شهري، زندان، پادگان، روستا، اصناف، سيار شهري، عشايري، جوار دانشگاه، مراكز درمان اجباري و سكونتگاه‌هاي غيررسمي، موفق به اجراي يك ميليون و 250‌هزار نفر ساعت در بيش از 100 حرفه آموزشي متنوع شده‌اند كه تحقق حدود 97‌درصد از تعهدات را شامل مي‌شود.


تعداد بازدید :  75