شماره ۴۲۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
ورزش جهان

نباختن پس از یک دهه
تساوی سن مارینو مقابل استونی موجی از شادی را در کشور 30‌هزارنفری اروپا به وجود آورد! ماجرا از این قرار است که سن مارینو با این تساوی درواقع اولین امتیاز دوران حضور خود در ادوار مختلف رقابت‌های مقدماتی یورو را به دست آورد؛ آنچه به معنای اولین موفقیت استونی در نباختن در یک بازی یک دهه اخیرش بود! تنها بازمانده سن مارینو از پیروزی قبلی این تیم دربیش از یک دهه پیش، کاپیتان 38ساله بازی اخیر این تیم بود.

کتک‌کاری داور با کارمند تیم
در یک اقدام تقریبا بی‌سابقه، داور بازی اخیر تیم دسته دومی اوساسونا با یکی از کارمندان باشگاه باسکی به زد و خورد پرداخت! علت اصلی درگیری طرفین مشخص نشده اما طبق مشاهدات گویا آتش داور بازی بسیار تندتر از کارمند 20ساله باشگاه بود چون انگار به هیچ وجه قصد کوتاه آمدن از موضعش را نداشت و مدام کتک می‌زد.

برایانت، الگوی کیلینی
جورجو کیلنی، مدافع مستحکم یوونتوس در مصاحبه‌ای جالب الگوی خود را کوبی برایانت، چهره اسطوره‌ای بسکتبال آمریکا نامید. او دراین‌باره حرف‌های جالبی زد: «در سنین کودکی به ورزش بسکتبال علاقه‌مند بودم و اغلب با دوستانم در مدرسه بسکتبال بازی می‌کردیم اما چون قد کوتاهی داشتم از ادامه دادن این رشته منصرف شدم و خوشبختانه به جایش به فوتبال روی آوردم. در بسکتبال قهرمانم کوبی برایانت بود و زمانی که به فوتبال روی آوردم با تماشای بازی‌های الگویم، پائولو مالدینی رشد کردم.»

جدیدترین قربانی یورو 2016
نوبت به دیک ادووکات، سرمربی هلندی صربستان رسید تا شغل خود را از دست بدهد. پس از نتایج ضعیف تیم بالکانی، ادووکات ترجیح داد سرنوشتی شبیه رانیری، سرمربی اخراجی یونان نداشته باشد و به همین خاطر بعد از نتایج ضعیف تیمش در بازی‌های مقدماتی یورو 2016 تصمیم گرفت از سمت خود کناره‌گیری کند. فدراسیون فوتبال صربستان با پذیرش استعفا، تلاش برای یافتن مربی جدید را آغاز کرده است.

دروازه‌بان آلمان بوکسور شد
تیم ویزه، دروازه‌بان سابق تیم‌ملی آلمان قصد دارد آن‌قدر در رشته جدیدش، بوکس بدرخشد که دیگر کسی او را به خاطر اشتباه هولناک در بازی لیگ قهرمانان بین وردربرمن و یوونتوس به یاد نیاورد. این دروازه‌بان مدتی پس از بازنشستگی رسما در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد از این پس در رقابت‌های بوکس به آلمان خدمت می‌کند. تیپ و ظاهر کاملا فاصله‌گرفته او با فوتبالیست‌ها و شبیه شدنش به بوکسورها از نکات جالب برنامه اعلام حضور ویزه بود.


تعداد بازدید :  274