شماره ۴۲۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
اسپانیا و انگلیس بردند، روسیه کاپلو باخت
خوش رقصی جلوی چشم ضعیف‌ها

شهروند| وقتی هندرسون بیست‌وسومین گل به خودی تاریخ تیم‌ملی انگلیس را به نفع اسلواکی به ثمر رساند به نظر می‌رسید رؤیای رسیدن به دستاورد 4 پیروزی در 4 بازی ابتدایی در مقدماتی یورو 72 سراب باشد اما ثانیه‌هایی پس از یخ زدن ویمبلی، کاپیتان رونی، پنالتی حاصل از خطا روی خودش را به چهل و چهارمین گل ملی‌اش تبدیل کرد تا به دستاورد جیمی گریوز برسد. او حالا تنها 5 گل تا رسیدن به رکورد گل‌های ملی سر بابی چارلتون فاصله داشته باشد. وقتی رونی قبل از بازی در حضور «کای» یکی از فرزندانش کلاه یادبود صدمین بازی ملی را دریافت کرد، می‌شد منتظر تبدیل شدن او به دومین انگلیسی زننده گل در صدمین بازی ملی‌اش شد؛ آن هم پس از همان کسی که جایزه‌اش را از دستانش گرفت. یعنی سر بابی چارلتون! ولبک هم 2 گل دیگر زد تا با رساندن تعداد گل‌هایش به 4 گل در 4 بازی اخیر ملی، چهارمین پیروزی انگلیس در دهمین بازی ملی انجام شده در روز شنبه را رقم بزند؛ آنچه به معنای چهارمین پیروزی سه شیرها در 4 بازی ابتدایی مقدماتی یورو بود. حالا تیم‌هاجسون با موفقیت تمام، بازی‌های مقدماتی یورو 2016 در‌سال 2014 را به پایان برده و برای تکمیل پروسه صعود به ادامه پیروزی‌هایش در‌ سال آینده میلادی می‌اندیشد.
فرمانروایی ایسکو
تیتر روزنامه‌های اسپانیایی در توصیف نمایش بی‌نظیر ایسکو اصلا هم اغراق‌آمیز نبود. بهترین ایسکوی تاریخ با ضربه‌ای دیدنی و کاتی حیرت‌آور، گل اول اسپانیا را وارد دروازه بلاروس کرد. این گل اولین گل ملی او در زمان حضور ثابت در ترکیب اسپانیایی‌ها محسوب می‌شود. بوسکتس هم با یک شوت از بیرون محوطه جریمه رکوردی خاص ثبت کرد؛ هیچ بازیکنی به اندازه او در مقدماتی یورو 2016 از پشت محوطه جریمه گل نزده است! او با این شوت، باعث شد قهرمان سابق یورو برای اولین‌بار از بازی‌ سال 2009 مقابل بلژیک در یک بازی مقدماتی یورو، 2 بار با شوت از پشت محوطه به گل برسد. پدرو گل سوم را زد تا در شب سیزدهمین پیروزی خانگی متوالی اسپانیا در مقدماتی یورو، دومین پیروزی متوالی لاروخا بر بلاروس هم شکل بگیرد.
شکست و اخراج؟
روسیه یک بر صفر در خانه اتریش مغلوب شد تا بهانه لازم برای اخراج کاپلوی شاکی از نگرفتن حقوق فراهم شود! سوئد هم در خانه مونته‌نگرو به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافت تا همراه زلاتان، اندکی نگران روزهای پرتب و تاب آینده شود!
سایر نتایج مقدماتی یورو 2016
گروه سوم: لوکزامبورگ صفر - اوکراین 3، مقدونیه صفر - اسلواکی 2/ گروه پنجم: سن مارینو صفر - استونی صفر، سوییس 4 - لیتوانی صفر/ گروه هفتم: مولداوی صفر - لیختن اشتاین یک


تعداد بازدید :  178