شماره ۴۲۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
روي خط خبر

هوای تهران در آستانه هشدار
اورژانس به حالت آماده‌باش درآمد
شهروند| هوای تهران در آستانه هشدار قرار گرفت و اورژانس تهران را به حالت آماده‌باش درآورد. با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 142، هوای تهران در آستانه شرایط هشدار ایستاد، زنگ ورزش صبحگاهی مدارس ممنوع شد و اورژانس‌های ثابت و سیار در میادین شهر به حالت آماده‌باش درآمدند.
به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ازن نسبت به روز شنبه افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
وحید حسینی به مهر گفت: «ایستگاه‌های ستاد بحران، شهرری، پارک رازی، پارک سلامت، پارک شکوفه، پارک قائم، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، سوهانک، شهرک چشمه و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم و آستانه شرایط هشدار قرار دارند. همچنین ایستگاه فرمانداری شهر ری با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 188 آلوده‌ترین منطقه پایتخت است.»
او ادامه داد: «اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در منطقه ناسالم برای گروه‌های حساس شامل افزایش احتمال علایم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ‌ومیر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می‌شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت‌های طولانی‌مدت در فضای باز را کاهش دهند.»
ایستادن شاخص‌های آلودگی هوا در محدوده قرمز، زنگ ورزش صبحگاهی مدارس را هم دیروز و هم امروز ممنوع کرد. به گزارش سایت اطلاع‌رسانی محیط‌زیست استان تهران (سامات)، محمد‌هادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در همین خصوص گفت: «براساس تصمیمات اتخاذشده در آخرین کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا اگر وضع هوا صرفا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد سیاست تعطیلی و محدودیت‌های ترافیکی جزو برنامه‌های کمیته نمی‌باشد.»

نامه ۷۶۰ استاد دانشگاه به نمایندگان مجلس درحمایت از دانش‌آشتیانی
خبرآنلاین| ۷۶۰ استاد دانشگاه در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی، حمایت خود از فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی، چهارمین گزینه رئیس‌جمهوری برای وزارت علوم را اعلام کرده‌اند.
در این نامه چنین آمده است؛ رئیس‌جمهوری محترم بر مبنای وظایف و اختیارات قانونی خود، بار دیگر یک شخصیت شناخته‌شده دانشگاهی را جهت تصدی مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است. جناب آقای دکتر دانش‌آشتیانی از اساتید برجسته، نام‌آشنا و مجرب در عرصه آموزش عالی است و در بین قاطبه دانشگاهیان به‌عنوان مدیری متدین، متعهد، درستکار، منطقی، آینده‌نگر و توسعه‌گرا شناخته می‌شود.
نمایندگان محترم مجلس توجه دارند که تلاش‌ها و تدابیر دولت محترم برای خروج کشور از شرایط دشوار قبلی با اقبال گسترده روبه‌روست و در این شرایط، مردم و نخبگان، از مجلس محترم شورای اسلامی انتظار دارند همراهی بیشتری با دولت محترم از خود نشان دهند. در این میان حمایت از وزارت علوم که نقش اساسی در تربیت نیروی انسانی و توسعه دانش‌بنیان کشور دارد، اهمیت بیشتری می‌یابد. امروزه دانشگاه به برنامه‌ریزی و ثبات مدیریت نیاز دارد تا دانشگاهیان بتوانند با آرامش، نشاط و امید بیشتر به انجام وظایف خود و جبران عقب‌ماندگی‌های کشور در عرصه تولید علم و فناوری بپردازند. تحقق این امر در سایه حمایت همگانی شما نمایندگان محترم در روی کارآمدن وزیری متعهد، توانمند، توسعه‌گرا و با مقبولیت بالا در میان دانشگاهیان (ویژگی‌هایی که در جناب آقای دکتر دانش‌آشتیانی به‌ روشنی دیده می‌شود) میسر است.
ما جمعی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های کشور با حمایت از تلاش مکرر رئیس‌جمهوری محترم برای تعیین تکلیف مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از نمایندگان محترم انتظار همراهی و همدلی با دولت داریم و از آنان می‌خواهیم که اولا در ارزیابی‌های خود به حسن استقبال اکثریت مطلق دانشگاهیان از تصمیمات رئیس‌جمهوری محترم در عرصه مدیریت آموزش عالی توجه کنند و ثانیا به این نکته عنایت داشته باشند که تداوم بلاتکلیفی در مدیریت آموزش عالی علاوه بر این‌که باعث اختلال جدی در فرآیند توسعه علمی کشور خواهد شد، به یأس و سرخوردگی دانشگاهیان و بی‌انگیزگی آنان در امر آموزش و پژوهش خواهد انجامید.
نمایندگان محترم که اکثرا حضور در دانشگاه را تجربه کرده‌اند از این نکته آگاهند که تداوم این وضع در عرصه آموزش عالی برای کشور و نظام زیانبار است و امیدواریم که همسو با انتظار اکثریت مطلق دانشگاهیان با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی (آقای دکتر دانش‌آشتیانی) به روند توسعه علمی کشور سرعت ببخشند و به تجدید و تداوم فضای نشاط و امیدواری در دانشگاه‌های کشور کمک کنند.


تعداد بازدید :  293