شماره ۴۲۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
رئیس‌‌جمهوری در جلسه شورایعالی فضای مجازی کشور:
اینترانت دارای جاذبه و دسترسی آسان باشد

رئیس‌جمهوری توسعه و پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را حرکتی خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت:  اجرایی و عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات نیاز کشور است و باید با برطرف کردن نواقص، امکانات این شبکه را هرچه سریع‌تر در اختیار مردم قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی عصر شنبه در جلسه شورایعالی فضای مجازی کشور، ضرورت صیانت از فرهنگ و حفاظت از شبکه ملی اطلاعات را خاطرنشان ساخت و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا در هر مرحله از اجرای شبکه ملی اطلاعات، گزارشی به اعضا به منظور نظارت ارایه کند.
رئیس‌جمهوری با تأکید بر این‌که شبکه ملی اطلاعات علاوه بر درآمدزا بودن، می‌تواند در کشور ایجاد اشتغال کند، اظهار داشت:  بخش‌های دولتی و خصوصی باید در تولید محتوا برای شبکه ملی اطلاعات سهیم باشند.
رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: شبکه ملی اطلاعات (اینترانت) باید علاوه بر دسترسی سریع و قیمت رقابتی، دارای جاذبه به منظور برآورده کردن نیازهای زندگی روزمره و درخواست‌های کاربران در حوزه‌های علمی و فرهنگی باشد.
روحانی همچنین پس از استماع گزارش مسئولان درخصوص فیلترینگ هوشمند، اقدامات انجام شده در این خصوص را بزرگ و قابل توجه ارزیابی کرد و خواستار ادامه راه و رفع نواقص به منظور تکمیل طرح‌ها در صیانت از محتوای فضای مجازی شد.
در این جلسه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در کشور، از دو برابر شدن خطوط پرظرفیت کشور از ابتدای دولت یازدهم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه ایران بتواند به جایگاه ترسیم شده در منطقه خاورمیانه به لحاظ ضریب برخورداری از اطلاعات دست یابد.
در این گزارش با اشاره به ابراز علاقه برای استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران به‌عنوان مسیر ترافیکی اطلاعات، عنوان شد استفاده از این امکان علاوه بر فراهم کردن فرصت برای کشور، ارزش اقتصادی و سیاسی بی‌نظیری برای ایران اسلامی به دنبال خواهد داشت.


تعداد بازدید :  267