شماره ۴۲۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
ماراتن انتخابات در چرخ احزاب

شهروند| وزیر کشور دو روز قبل، از تقدیم پیش‌نویس لایحه احزاب به دولت خبر داده بود و گفته بود امیدواریم این لایحه در دولت هم تصویب و به مجلس ارسال شود. با این حال احزاب کشور هنوز بر سر خانه‌شان اختلاف نظر دارند و ماجرای خانه احزاب فعلا به برگزاری مجمع عمومی موکول شده است. روز گذشته رئیس خانه احزاب در دور پنجم گفت: پیگیری‌های خانه احزاب برای برگزاری مجمع عمومی این تشکل همچنان ادامه دارد. حسین کاشفی به ایسنا گفته‌ است که زمینه‌های خوبی برای برگزاری ششمین دوره مجمع عمومی خانه احزاب فراهم شده است و از سوی دیگر خبر داده که بسترسازی‌ها، مذاکرات و رایزنی‌ها با شخصیت‌های مختلف برای برگزاری مجمع عمومی ششم ادامه دارد. البته کاشفی پیش از این گفته بود که براساس اقداماتی که در راستای برگزاری مجمع عمومی ششم انجام شده است کمیته‌ای انتخاب شد تا به صورت فعال این موضوع را با شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف دنبال کند تا هرچه سریع‌تر شاهد برگزاری مجمع عمومی ششم با حضور همه‌ احزاب و گروه‌های سیاسی باشیم.
اما احزاب اصولگرا که این روزها در تدارک اتحاد یا ائتلاف برای انتخابات‌ سال آینده هستند، دیدارهایی را برگزار می‌کنند تا شاید از دل آنها محور واحدی برای فهرست مشترک بیرون آید. جبهه پایداری که به تازگی مجوز فعالیت حزبی را از وزارت کشور گرفته، قرار است با حزب موتلفه اسلامی دیدار داشته باشد.
سخنگوی جبهه پایداری خبر داده که هفته آینده قرار است تشکل متبوعش با موتلفه دیدار کند. ناصر سقای ‌بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌و‌گو با فارس گفته است: ما با حزب موتلفه تعامل خواهیم داشت. البته دراین دیدار جبهه پایداری میزبان است؛ حزب موتلفه هم هفته گذشته میزبان جبهه پایداری بود و در مورد چگونگی همگرایی و وحدت اصولگرایان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
با این حال در میان دیدار و رفت‌وآمد حزبی اصولگرایان، این روزها خبر حزب لاریجانی هم زیاد بر سر زبان‌هاست. به‌طوری که کاظم جلالی در مورد این حزب به روزنامه شرق گفته بود که ما از نظر مشی سیاسی با دولت روحانی اشتراک داریم. رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس حتی از رایزنی برای جذب ناطق‌نوری در تشکیلات لاریجانی هم صحبت کرده بود.


تعداد بازدید :  151