شماره ۴۲۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
نماینده «عصائب اهل‌الحق» عراق در ایران:
حاج قاسم به جای ماهی دادن به ما ماهیگیری یاد داد

نماینده عصائب اهل‌الحق در ایران گفت: اگر شخص حاج‌قاسم نبود، حرمین امامین عسکریین، بسیار بدتر از گذشته تخریب می‌شد.
شیخ جابر رجبی، نماینده یکی از مهم‌ترین گروههای مقاومت عراقی در ایران در گفت‌وگو با فارس درباره نقش سردار قاسم سلیمانی در مبارزات عراق علیه داعش گفت: «وقتی «حاج ‌قاسم» با لباس غیرنظامی در پایان پیروزی عملیات، در میان همه نظامیان عکس می‌اندازد، این یک پیام دارد؛ یعنی من با سلاح نیامدم.» نماینده عصائب اهل حق در ایران افزود: در ‌سال آخر حضور آمریکایی‌ها در عراق که اکثر نیروهای مقاومت به خاطر انعقاد معاهده‌ای‌، سلاح خود را زمین گذاشتند، عصائب اعلام کرد به تأسی از برادران خود در حزب‌الله لبنان که می‌گفتند تا حضور آخرین اشغالگر مقاومت می‌کنند، ایستادگی می‌کنند و حتی در روزهای آخر هم چند موشک به سفارت آمریکا که در حقیقت یک پادگان با 1300 نفر نیروی نظامی بود، شلیک کردیم.
رجبی اظهار داشت: یکی از ژنرال‌های آمریکایی در ‌سال 2010 در یک نشست محرمانه در کنگره اعلام کرد که 73‌درصد از ضربات به نیروهای ما - آمریکایی‌ها - در عراق، از جانب عصائب است. در یکی دیگر از عملیات‌های ما، وقتی یک هواپیمای بزرگ لجستیک آمریکایی به دیاله آمد، 3 نفر از نیروها وارد پادگان آمریکایی‌ها شده و آن را منهدم کردند و بدون دادن تلفات بیرون آمدند و یا یک مرتبه دیگر، یکی از ژنرال‌های آمریکایی را اسیر و بعدها با آنها معاوضه کردیم. نماینده عصائب اهل الحق در ایران ادامه داد: شما نگاه کنید حاج‌قاسم چقدر دشمن دارد و چقدر هزینه می‌کنند تا ردی از او بزنند؟ اما وقتی او می‌آید در منطقه نظامی، درحالی‌که دور و برش افراد مسلح عراقی حضور دارند و با آنها عکس می‌گیرد، پیام آن این است که حاج‌قاسم به اینها اعتماد کامل دارد و در واقع اینها نیروهای خودش هستند. رجبی افزود: حاج‌قاسم به جای این‌که به ما ماهی بدهد، به ما ماهیگیری یاد داد و ثمره آن همین شد که امروز مقاومت عراق، دنیا را مبهوت کرده است. وی با اشاره به عملیات آزادسازی جرف‌الصخر، برخی حوادث این عملیات را عجیب توصیف کرد و گفت: ما فیلم‌هایی داریم که داعش چاه‌های بزرگی کند و جنازه‌های کشته‌هایش را در آن ریخت تا معلوم نشود. نماینده عصائب اهل الحق در ایران تصریح کرد: حاج‌قاسم به همراه برخی دیگر در اتاق فرماندهی حضور دارد و مشورت می‌دهد اما فرماندهان اصلی میدان عملیات‌ها، عراقی هستند. وی درعین‌حال با بیان این‌که حضور حاج‌قاسم در عراق، سفرها و برنامه‌هایش با همکاری و هماهنگی دولت عراق است، گفت: در عراق مستشاران نظامی زیادی حتی از آلمان و آمریکا و... وجود دارند ولی حاج‌قاسم به‌عنوان مشورت در اتاق‌های جنگ مقاومت حضور دارد. رجبی تصریح کرد: باید صراحتا بگویم که حاج‌قاسم از تخریب مجدد حرمین عسکریین جلوگیری کرد و اگر شخص خود او نبود، این حرم بسیار بدتر از گذشته تخریب می‌شد و انشاءالله روزی خود او این ماجراها را بازگو کند.
وی در بخش دیگری به اهمیت مقاومت در شهر «آمرلی» اشاره کردو  برای تبیین سختی این کار گفت: موصل با 3.5‌میلیون جمعیت، ظرف یک صبح تا ظهر سقوط کرد ولی آمرلی با 15‌هزار نفر که تعداد زیادی از آنها کشاورز و زن و بچه بودند، 80 روز مقاومت کرد. این خیلی مهم است. این جالب است که بدانید حاج‌قاسم حتی قبل از آزادی آمرلی و وقتی که این شهر در محاصره قرار داشت، به آمرلی رفت و آن‌جا با مردم صحبت کرد.


تعداد بازدید :  105