شماره ۱۳۸۷ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر

عضو فراکسیون امید مجلس:
نمی‌گذارند طرح استیضاح
وزیر کشور به صحن برسد
ایلنا| یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح استیضاح وزیر کشور گفت: تاکنون سه‌بار نامه برای طرح استیضاح وزیر کشور امضا شده است اما با پس‌گیری امضاها از سوی همکاران نگذاشته‌اند که این طرح به صحن برود. پروانه سلحشوری درباره جمع‌آوری امضا و مطرح‌کردن استیضاح وزیر کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه‌ای درخصوص استیضاح وزیر کشور از سوی نمایندگان امضا شده بود، اما برخی از همکاران امضای خود را پس گرفتند و حتی به من هم اصرار کردند که امضایم را پس بگیرم که پس نگرفتم. وی ادامه: برخی از همکاران امضای خود را پس گرفتند برخی دیگر هم می‌خواهند پس بگیرند و این پیشنهاد را دادند که فعلا این قضیه به مراعا گذاشته شود و در یک فرصت مناسب‌تر بررسی صورت گیرد. نماینده تهران در پاسخ به این سوال که طرح استیضاح وزیر قبل از انتشار فیلم برخورد مامور گشت ارشاد بوده است،‌ گفت: بله،‌ این امضا جمع کردن قبل از قضیه انتشار فیلم بود و خیلی وقت است که این نامه را امضا کرده‌ایم. وی تأکید کرد: نمایندگانی که امضا جمع می‌کنند یا سوالی را از وزرا می‌پرسند اما بعد آن را پس می‌گیرند، مجلس را بی‌اعتبار می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
پیشنهاد غیرکارشناسی تدریس زبان روسی در مدارس به صلاح نیست
ایلنا| یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد نسبت به طرح پیشنهاد وزیر آموزش‌وپرورش درباره تدریس زبان روسی در مدارس ایران و زبان فارسی در مدارس روسیه تأکید کرد که طرح پیشنهادهای غیرکارشناسی و بدون تأیید مراجع سیاست‌گذاری بالادستی به‌صلاح نبوده و مجلس حق دارد در این رابطه از وزیر سوال کند. فاطمه سعیدی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر آموزش‌وپرورش درمورد تدریس زبان روسی در مدارس ایران و آموزش زبان فارسی در مدارس کشور روسیه اظهار کرد: پیشنهاد تعجب‌برانگیز وزیر آموزش‌وپرورش درباره تدریس زبان روسی در مدارس ایران و زبان فارسی در مدارس روسیه در میان اخبار تلخ و نگران‌کننده این روزها ازجمله برخوردی که توسط گشت ارشاد انجام شده، آن‌چنان که باید دیده نشد. وی افزود: متاسفانه برخی مسئولان در کشور ما بی‌توجه به الزامات قانونی و ساختار اداری کشور وقتی با یک مقام خارجی دیدار می‌کنند، پیشنهاداتی می‌دهند که نه اجرایی است و نه به صلاح است. سعیدی پیشنهاد اخیر وزیر آموزش‌وپرورش را نمونه این رویه دانست و گفت: برای ما سوال است که آقای بطحایی به پشتوانه کدام نظر کارشناسی چنین پیشنهادی مطرح کرده است. آیا این مسأله در شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان عالی‌ترین مرجع، کمیسیون آموزش مجلس به‌عنوان محل شور و مشورت تخصصی وکلای ملت در این‌خصوص یا حتی کمیسیون‌های تخصصی دولت طرح شده است.

وزیر دادگستری:
دستگیری «سعید مرتضوی»
را تأیید نمی‌کنم
ایسنا| وزیر دادگستری در واکنش به اخباری مبنی بر دستگیری مرتضوی در شهرری، گفت: این خبر را تأیید نمی‌کنم. علیرضا آوایی اظهار کرد: طبق خبری که به من دادند دستگیری مرتضوی در شهرری تأیید نشده است و من این موضوع را تأیید  نمی‌کنم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری:
پیگیر تکمیل طرح
«تشدید مجازات اسیدپاشی» هستیم
ایسنا| دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی با اشاره به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با این طرح موافقیم و با نمایندگان در تصویب طرح همکاری می‌کنیم. شهیندخت مولاوردی درباره دلیل انتقاد خود از حذف بند «خسارت معنوی» در «لایحه تأمین امنیت زنان» توسط قوه قضائیه اظهار کرد: درلایحه تأمین امنیت زنان تلاش کردیم موضوع خسارت معنوی و تشدید مجازات اسیدپاشی را مدنظر قرار دهیم؛ البته بیشتر ما دنبال بازدارندگی هستیم زیرا ممکن است که مجازات تشدید شود ولی بازدارندگی و پیشگیری لازم از جرم را نداشته باشد. همچنین دنبال محدودیت دسترسی و فروش اسید بودیم. وی در ادامه افزود: ولی شنیدم که سیستم حقوقی ما هنوز خسارت معنوی را به رسمیت نشناخته و به همین دلیل موضوع خسارت معنوی از متن لایحه حذف شده است. مولاوردی در پایان بیان کرد: الان طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در دستور کار مجلس است و خانم‌های نماینده روی این طرح کار می‌کنند. ما هم تلاش می‌کنیم که این طرح را تکمیل کنیم. ما با این طرح موافقیم و پیگیر تکمیل آن هستیم.


تعداد بازدید :  664