شماره ۱۳۸۷ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
میز سیاست

گروه‌های فشار
می‌خواهند روحانی موفق نشود
ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جامعه از دیرباز نشان داده است که تمایل به اصلاح‌طلبی دارد؛ قطعا در انتخابات آینده چهره‌ای را انتخاب می‌کند که وجهه اصلاح‌طلبی داشته باشد. اشرف بروجردی درباره این‌که این ‌روزها از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت و همچنین شخص رئیس‌جمهوری مطرح می‌شود که در پس اتفاقات اخیر بازار ارز دست‌هایی پشت پرده قرار دارد، گفت: گروه‌هایی به نام گروه‌های فشار وجود دارند که می‌خواهند آقای روحانی به موفقیت دست پیدا نکند؛ این گروه‌ها رسانه، روزنامه‌ و تریبون‌هایی که مخاطبان بسیاری دارد را در اختیار دارند اما مهم این است که امتحان‌شان را پس داده‌اند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به برجام گفت: در ماجرای برجام مشاهده کردید این گروه از هیچ تلاشی برای تخریب دولت و آقای روحانی کوتاه نیامد و امروز هم در قالب‌های دیگری همان رویکرد خودشان را نشان می‌دهند. معتقدم موضوع دست‌های پشت پرده بسیار واضح و روشن است. وی افزود: این‌که چرا آقای روحانی بیان نمی‌کند گروه‌های فشار چه کسانی هستند، برای این است که بازگوکردن نام اشخاص و نهادها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه ممکن است تنشی را به تنش‌های موجود اضافه کنند. بروجردی خاطرنشان کرد: آقای روحانی به‌عنوان رئیس دولت دلش نمی‌خواهد فضای جامعه دچار تلاطم و آشفتگی شود؛ لذا برای آرام نگه‌داشتن کشور گاهی اوقات نکاتی را مطرح می‌کنند و بیاناتی کنایه‌وار دارند.
دانه‌درشت‌ها را رها کرده‌اند
اعتمادآنلاین نوشت: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به تخلفات نفتی دولت احمدی‌نژاد تصریح کرد: مجلس باید گزارش کامل از تخلفات و افراد دخیل در تخلفات نفتی بنویسد و گزارش را به قوه قضائیه بدهد. یکشنبه هفته گذشته گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد عملکرد اجزای یک و دو بند «ز» تبصره یک قانون بودجه‌ سال 1396 کل کشور که به تخلفات نفتی دولت‌های نهم و دهم پرداخته بود،‌ قرائت شد؛ اما در این گزارش نامی از متخلفان نفتی آورده نشد که همین موضوع تذکر نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه را به دنبال داشت، او گفته بود: با وجودی که مقدمه فساد از دولت احمدی‌نژاد آغاز شد، اما در گزارش کمیسیون برنامه‌ و بودجه درخصوص عملکرد اجزای یک و دو بند «ز» تبصره یک قانون بودجه 96 نامی از وی برده نشده است. نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه‌وبودجه در خصوص عملکرد اجزای 1 و 2 بند (ز) تبصره (1) قانون بودجه ‌سال 1396 کل کشور گفت: گزارش کمیسیون برنامه‌وبودجه شامل بخشی از تخلفات مربوط به این حوزه بود؛ در حالی ‌که گزارش تخلفات باید کامل بیاید. باید مشخص باشد که چه کسی دستور داد که به بابک زنجانی نفت بدهند؟ که البته مشخص است اما باید اسامی آنها را هم می‌دادند. وی تصریح کرد: اعتراضم این است که چرا دانه‌درشت‌ها را رها کرده‌اند؛ در حالی ‌که باید با آنها برخورد کنیم. مجلس باید گزارش کامل از تخلفات و افراد دخیل در تخلفات نفتی بنویسد و گزارش را به قوه قضائیه بدهد. من به‌عنوان یک نماینده مجلس می‌خواهم که حقایق به‌صورت کلی گفته شود؛ اما در حال حاضر حاشیه‌ای از حقایق گفته‌شده است.
بی‌اطلاعی همسر سعید مرتضوی
 از بازداشت همسرش
همسر سعید مرتضوی که پیش از این در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفته بود که «مگر می‌شود از همسرم بی‌خبر باشم» امروز نسبت به خبر بازداشت مرتضوی اظهار بی‌اطلاعی کرد. سعید مرتضوی در جریان اعتراضات انتخاباتی‌ سال 88 در کسوت دادستان تهران دستور انتقال گروهی از معترضان بازداشت‌شده را به بازداشتگاه کهریزک صادر کرده بود. بعد از کشته‌شدن سه تن از بازداشت‌شدگان در کهریزک دادستان تهران به‌عنوان یکی از متهمان اصلی این پرونده مطرح بود با این حال در دادگاه نهایی به تحمل دو‌ سال حبس به جرم معاونت در قتل محسن روح‌الامینی محکوم شد. 5  آذر 96 وکیل مدافع اولیای ‌دم محسن روح‌الامینی خبر محکومیت سعید مرتضوی را به دو‌ سال حبس تعزیری در پرونده کهریزک در دادگاه تجدیدنظر داده بود اما با شروع‌ سال جدید خبری از بازداشت او نشد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دو هفته قبل در واکنش سوالی درباره علت عدم بازداشت دادستان سابق تهران اظهار کرده بود: «او را گیر نیاورده‌ایم.» بعد از این اظهار نظر سخنگوی قوه قضائی، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر خروج مرتضوی از کشور قوت گرفت اما چند روز پیش هما فلاح تفتی، همسر سعید مرتضوی اعلام کرد همسرش در تهران و پیگیر ماده 477 است. او همچنین در پاسخ به این سوال اعتمادآنلاین که آیا از همسرش خبر دارد یا نه گفته بود: «مگر می‌شود از ایشان خبر نداشته باشم، ایشان در تهران است اما در منزل نیست.» با این حال او امروز که برخی شایعه‌ها مبنی بر بازداشت سعید مرتضوی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد، از وضع همسرش اظهار بی‌اطلاعی کرد. او در پاسخ به این سوال اعتمادآنلاین که «آیا خبر بازداشت همسرتان را تأیید می‌کنید؟» گفت: «من هیچ خبری از آقای مرتضوی ندارم.»


تعداد بازدید :  663