شماره ۱۳۶۱ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
خبر

رئیس قوه قضائیه: قوه قضائیه از هجمه‌های زیاده‌طلبان نمی‌هراسد
میزان|  رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضائی با تقدیر از شجاعت و ایستادگی احدی از قضات که اخیرا مورد حمله برخی اشرار قرار گرفته و بشدت مجروح شده است، خطاب به کسانی که در داخل و خارج از کشور علیه دستگاه قضائی و کارکنان آن جریان‌سازی می‌کنند، گفت: قوه قضائیه و کارکنان آن به هیچ عنوان از هجمه‌های زیاده‌طلبان نخواهند هراسید و مسیر قانونی خود را با قاطعیت ادامه خواهند داد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی وجود برخی تفاوت‌ها در حیات دنیوی میان زن و مرد نظیر حق حضانت، ارث و... را تابع برخی الزامات و اختلافات حقوقی دانست و گفت: این موارد، اساس حیات ما را نساخته است بلکه ریشه حقیقی وجود ما در همان معیارهای مورد تأکید قرآن است. وقتی نگاه قرآن به زن و مرد این‌گونه است چرا باید وقت خود را برای تأکید بر تفاوت‌های جنسیتی تلف کنیم؟ آملی‌لاریجانی با بیان این‌که در زمینه عفاف و حجاب جریانی برخلاف انصاف و عقلانیت به راه افتاده است، گفت: امروز زنان جامعه ما پا به پای مردان و در برخی موارد مصمم‌تر و شجاع‌تر از بسیاری از مردان گام برمی‌دارند. مدتی قبل مصاحبه یک بانوی سالخورده از اهالی کرمان که سه تن از نزدیک‌ترین افراد خود را در جبهه جنگ تقدیم اسلام کرده بود، پخش می‌شد. وی همسر، پدر و فرزند خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرده بود. انسان وقتی به کلمات و نوع بینش این بانو نگاه می‌کرد، می‌دیدکه قدرت روحی او از هر مردی بیشتر است و با این‌که از سن و‌سال او این طور برمی‌آمد که چندان تحصیلات بالایی ندارد اما با توجه به سخنانش به لحاظ بصیرت و شجاعت و استحکام در دفاع از اسلام، مدرس هر درس‌خوانده‌ای بود. این زنان همان کسانی هستند که حضرت امام (قدس الله نفسه الزکیه) می‌فرمود دفاع بر آنها همانند مردان واجب است.

رئیس مجلس: گلایه وزیر بهداشت به دیگر وزرا وارد است
خانه ملت|  علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اگر بعد از پنج‌سال از اجرای طرح تحول سلامت ایرادی در این طرح وجود دارد اشکالی ندارد که در آن بازنگری کنیم تا ایرادات مرتفع شود. من هم به سهم خود آماده هستم تا وفاق بین بخش‌های مختلف حکومت و صاحب‌نظران ایجاد شود. ما باید این طرح‌ها را چکش‌کاری کنیم و همه پای آن بایستند. این گلایه آقای ‌هاشمی به برخی وزرای دیگر هم بحق است که باید برای بودجه وقت بگذارند و این مسأله با اعصاب‌خردی همراه است و یک چالش بلاوجه است. اگر بودجه را ابتدای کار واقع‌بینانه در نظر بگیریم هر بخش باید تکلیف خود را بداند و تغییرات در حد سه، چهار ‌درصد باشد نه این‌که یک بودجه متورم پیش‌بینی کنیم و در زمان تخصیص‌ها ۴۰، ۵۰‌درصد تغییر داشته باشد. ما امسال تلاش کردیم لایحه بودجه را تراش دهیم خصوصا در بخش اوراق مشارکت. ما معتقدیم اوراق باید در بخش‌هایی استفاده شود که بازدهی اقتصادی روشنی دارد حتی در برخی پروژه‌های عمرانی که نقد نمی‌شود و کار اقتصادی‌اش توجیه ندارد استفاده از اوراق سربار می‌شود و برای دولت بدهی ایجاد می‌کند.

جزییات دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با رئیس دولت اصلاحات
ایلنا|  یکشنبه‌شب گذشته جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت دومین سالگرد حماسه هفتم اسفند با رئیس دولت اصلاحات دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار که برخی از اعضای فراکسیون مستقلین نیز حضور داشتند، شاه‌بیت مسائل مطرح‌شده از سوی نمایندگان مجلس انتقاد از بی‌توجهی دولت به عقبه گفتمانی‌اش و فاصله گرفتن از حامیان اصلی‌اش بود. در همین ارتباط هم رئیس فراکسیون امید که به‌عنوان اولین سخنران سخن گفت نسبت به فاصله گرفتن دولت از حامیان اصلی خود هشدار داد و گفت: رابطه فراکسیون امید با دولت علیرغم همراهی نمایندگان با دولت، رابطه‌ای قوی نیست. احساس عمومی اعضای فراکسیون امید این است که دولت با حامیان اصلی خود رابطه قوی ندارد. ما یک کارگروه سه نفره تشکیل دادیم که چگونگی کار با دولت را بررسی کنند. محمدرضا عارف با بیان این‌که فراکسیون امید تلاش کرده در موارد کلیدی و حساس تصمیم‌گیری کند، گفت: در فراکسیون با وفاق خوبی روبه‌رو هستیم و اعضا به تصمیمات فراکسیون وفادار هستند. او همچنین به گلایه‌های نمایندگان مجلس از برخی وزرا اشاره و اظهار کرد: فراکسیون امید در دو‌سال گذشته با انسجام خوب و همدلی پیش رفته است و تاکنون با مشکلی مواجه نیست. انتظاری که دوستان فراکسیون دارند کمک بیشتر نخبگان و صاحب‌نظران اصلاح‌طلبان است که در طرح‌ها به‌ویژه در مورد معیشت و رونق اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی بیشتر به نمایندگان کمک کنند.


تعداد بازدید :  287