شماره ۱۳۶۱ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
تئاتر

فرزین محدث، بازیگر سریال «بانوی سردار» با اعلام این‌که سر صحنه این سریال از اسب افتاده است، بیان کرد که دو مهره از ستون فقراتش آسیب دیده است.

نمایشنامه ‌خوانی «روز می‌گذرد...» یا یک اجرای شنیداری از نمایشنامه «افرا» اثر بهرام بیضایی قرار است شنبه، ۱۹ اسفندماه در تماشاخانه پالیز به کارگردانی محمد رحمانیان اجرا شود. بهزاد عبدی، آهنگساز تئاتر و سینمای کشورمان قرار است در دومین همکاری خود با محمد رحمانیان بعد از فیلم - تئاتر «آینه‌های روبرو» ساخت موسیقی نمایشنامه‌خوانی «روز می‌گذرد» را که یک اجرای شنیداری از نمایشنامه «افرا» بهرام بیضایی است، برعهده داشته باشد.

رحمت امینی قصد دارد كه در مقام کارگردان، نمایش «جعفرخان از فرنگ برگشته» را از هفته اول فروردین ‌سال ۹۷ در تماشاخانه سنگلج روی
 صحنه ببرد.

مراسم رونمایی ۲ نمایشنامه که حال و هوایی زنانه و آیینی دارند نوشته اردشیر صالح‌پور روز پنجشنبه، ۱۷ اسفند ساعت ۱۶ در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.  علی نصیریان، محیط طباطبایی، روح‌انگیز کراچی، مریم معترف و محمد نجاری ازجمله حاضران در این جلسه خواهند بود. مقدمه این کتاب به قلم علی نصیریان نگاشته شده و نشر سایه‌بان هنر آن را در ۱۳۸ صفحه منتشر کرده است.

ابراهیم پشت‌کوهی نمایش «مکبث زار» را سه‌شنبه، ۷ فروردین ۹۷ همزمان با روز جهانی تئاتر در مسکو روی صحنه خواهد برد. اجرای نمایش «مکبث زار»، به دعوت کنسرواتوار چایکوفسکی در سالن انستیتو گیتیس که یکی از مهمترین انستیتوهای دنیا و مهمترین دانشگاه تئاتری روسیه است، در جریان پروژه «از سیب سرخ تا آبی دریا» به مدیریت سولماز همت‌زاده در مسکو اجرا خواهد شد.

طراحی صحنه نمایش «آمادئوس» نوشته پیتر شفر به طراحی و کارگردانی جواد مولانیا که نوروز ٩٧ در تالار حافظ روی صحنه می‌رود، بر عهده حمید پورآذری خواهد بود. این نمایشنامه، داستان ۱۰‌سال از زندگی «ولفگانگ آمادئوس موزارت» و آهنگساز دربار «آنتونیو سالی یری» را روایت می‌کند که در حسد غرق می‌شود.


تعداد بازدید :  392