شماره ۱۳۶۱ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
ویترین ایران

احتمال انتقال جعبه‌سیاه ATR به فرانسه‌
ولی آذروش مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان این‌که قرارداد شرکت آسمان با بویینگ به قوت خود باقی است، درباره سرنوشت ATRهای آسمان گفت: ATRها برای پرواز مجوز سازمان هواپیمایی داشتند، امروز هم که زمینگیر شده‌اند، تابع تصمیمات سازمان هستیم. او به سانحه هواپیمایی تهران- یاسوج اشاره کرد و گفت: روز گذشته جعبه سیاه هواپیمای ATR پیدا شد و کارشناسان درحال بررسی‌های اولیه جعبه سیاه هستند.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: همچنین کشور تولیدکننده هواپیما و کشور طراح نیز در بازخوانی جعبه‌سیاه ATR حضور دارند و  امکان دارد جعبه سیاه به کشور فرانسه برود. او به قرارداد شرکت هواپیمایی آسمان با کمپانی بویینگ برای خرید 60 فروند هواپیمای بویینگ مکس در قالب دو پکیج 30 فروندی اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود آن‌که قرارداد در این‌باره داریم، اما به دلیل برخی تحریم‌ها و کارشکنی‌ها، خرید همین هواپیماها هم با کمی مشکل مواجه شده است. به گفته آذروش،‌ هفته گذشته ترامپ دستور بررسی قراردادهای بویینگ با ایران را داد اما ‌مطمئنیم که بویینگ در این حوزه، خود اخذ مجوز‌های اوفک را دنبال می‌کند.

مجوز 20‌هزار و 650 پرواز نوروزی صادر شد
ایرنا| رضا جعفرزاده مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز 20‌هزار و 650 مورد پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی برای نوروز امسال خبر داد.

 


تعداد بازدید :  360