شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
ابطال کارت‌های معافیت، فقط به سود 2 باشگاه
لبخند تراکتورسازی و ملوان

شهروند| به نظر می‌رسد پرونده بازیکنانی که از چند ماه قبل کارت معافیتشان باطل شد، با پیوستن آنها به 2 باشگاه نظامی لیگ برتر درحال بسته شدن است. این مشکل از ابتدای فصل گریبان خیلی از باشگاهها را گرفت و در نیم فصل به سود 2 باشگاه لیگ برتری می‌شود که فقط در ظاهر نظامی هستند. برخی از باشگاه‌ها نظیر سپاهان، پرسپولیس و ذوب‌آهن که بازیکنان اصلی خود را به دلیل مشکل خدمتی هفته‌هاست از دست دادند، بدون این‌که تقصیری در این ماجرا داشته باشند، متضرر شدند اما از سویی دیگر 2 باشگاه ملوان و تراکتورسازی با به دست آوردن چند بازیکن سطح بالا که حقوقی هم دریافت نمی‌کنند، در راه پیشرفت قرار گرفتند.
گذرنامه‌ها هم باطل شد
طبق اعلام رضایی‌نژاد، رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت نیروی انتظامی گذرنامه فوتبالیست‌های متخلف که کارت معافیتشان باطل شده بود، ابطال شده است: «پس از آن‌که در بررسی‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا مشخص شد که این افراد مدارک جعلی برای دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت ارایه داده بودند، طبیعی است که گذرنامه‌هایشان از درجه اعتبار ساقط شد.» حال این بازیکنان پس از عضویت در تیمهای نظامی و گذراندن خدمت سربازی‌شان می‌توانند دوباره گذرنامه اخذ کنند.
نگاه ویژه به تراکتورسازی
27 بازیکنی که تا به حال از سوی نظام وظیفه نامشان به‌دلیل ابطال کارت معافیت اعلام شده، با رایزنی فدراسیون می‌توانستند به تیمهای نظامی بروند و دوره خدمت سربازی‌شان را در آن‌جا بگذرانند. در لیگ برتر 2 باشگاه ملوان و تراکتورسازی چنین شرایطی داشتند و حالا شاهد پیوستن اکثر این بازیکنان مطرح به تیم تبریزی هستیم. شاید دلیل این مسأله حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیاست که توانسته بازیکنانی همچون عشوری، حمودی و خلیل‌زاده را که سابقه ملی دارند، جذب کند. از سوی دیگر البته ملوان نیز بی‌نصیب نمانده و حسین ماهینی و  آرش افشین به همراه چند بازیکن دیگر راهی این تیم  شده‌اند.  البته از ملوان خبر می‌رسد که به غیرحسین ماهینی هنوز هیچ‌کدام از دیگر بازیکنان سرباز این تیم به انزلی نرفته‌اند و اگر در 3 روز آینده این کار را انجام ندهند، سرباز فراری محسوب شده و اتفاقات دیگری برای آنها در راه است. با این حال به نظر می‌رسد کلیت این ماجرا به ضرر اکثر باشگاه‌ها و به نفع 2 باشگاه شد؛ تراکتورسازی که تیمش آسیایی شد و ملوان که می‌تواند با اضافه شدن این بازیکنان در نیم فصل در جدول بالا بیاید و در لیگ بماند.


تعداد بازدید :  329