شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
خبر

وزیر بهداشت: پوشش بیمه‌ای معتادان افزایش می‌یابد
شهروند| وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش پوشش بیمه‌ای معتادان در طرح تحول نظام سلامت خبر داد.
حسن ‌هاشمی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت:  با توجه به طرح تحول نظام سلامت، پوشش بیمه‌ای معتادان افزایش می‌یابد و رقمی برای مراکز نگهداری معتادان و کلینیک‌های درمان نگهدارنده با متادون (MMT) اختصاص خواهد یافت. در جلسه‌ای هم که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی این هفته داشتم، مقرر شد این موضوع در مصوبه شورایعالی بیمه عملیاتی شود. به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، او با اشاره به رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر افزود:  رویکرد مطرح‌‌شده از سوی وزیر کشور و دبیرکل ستاد که شخصی صاحب‌نظر و رسانه‌ای هستند، خوب است و من و همکارانم در وزارت بهداشت تابع نظر ایشان هستیم و هر طرح و برنامه‌ای که در جهت مبارزه بهتر با
مواد مخدر و اعتیاد مشخص کنند، انجام خواهیم داد. وزیر بهداشت بیان داشت: مواد مخدر شیمیایی جدید، دارای ناخالصی‌های زیادی هستند. حتی مواد مخدری که خلوص بیشتری دارند کشنده‌ است چه برسد به مواد مخدر ناخالص. به‌طور کل مواد مخدر چه از نوع صنعتی و سنتی هم ویرانگر زندگی فرد است و هم نابودکننده جسم و روح، هر چقدر هم که آلودگی آن بیشتر باشد مخرب‌تر است.

توقف آلودگی هوای جهان با تعطیلی این 90 کارخانه
ایسنا| نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بزرگترین عامل وقوع بحران تغییرات جوی در قرن 21 میلادی تنها 90 کمپانی آلاینده جهان هستند.
به گزارش گاردین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، در وقوع بحران تغییرات جوی در
قرن 21، بیش از همه عوامل تنها 90 کمپانی آلاینده مقصر هستند. این کمپانی‌ها از زمان آغاز عصر صنعتی تا کنون حدود دوسوم گازهای گلخانه‌ای را تولید کرده‌اند.این 90 کمپانی، از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خودگردان تا کمپانی‌های چندملیتی و دولتی را در بر می‌گیرند.تحلیل‌های مرتبط با تغییرات جوی نشان می‌دهد بخش وسیعی از این کمپانی‌های آلاینده در بخش نفت، گاز یا
زغال سنگ فعالیت می‌کنند.«ریچارد هید» مولف این مطالعه و کارشناس موسسه نگهداری اقلیم کلرادو می‌گوید:  در جهان هزاران کمپانی تولید نفت و گاز و زغال سنگ وجود دارد اما اگر بخواهیم سران، مدیران یا مسئولان این کمپانی‌ها را به یک یا دو نفر خلاصه کنیم، کل آنها را می‌توان در یک یا دو اتوبوس جا داد.«ال گور»، فعال محیط‌زیست و سیاستمدار آمریکایی با استقبال از این مطالعه می‌گوید: نتایج این مطالعه گام مهمی به سوی شناخت ما از سیر تحولات بحران تغییرات جوی است. بخش دولتی و خصوصی باید تمام اقدامات ضروری را برای توقف روند گرمای زمین به‌کار گیرند که در این راه کمپانی‌هایی که از نظر تاریخی متهم اصلی آلوده کردن جو بوده‌اند، وظایف مشخص و روشنی دارند. در این بین 90 کمپانی در صدر کمپانی‌های آلاینده جهان قرار دارند. این کمپانی‌ها به تنهایی 63‌درصد از کل آلاینده‌های جهان، دی اکسید کربن صنعتی و متان را حد فاصل سال‌های 1751 تا 2010 میلادی تولید کرده‌اند که روی هم شامل 914‌میلیارد تن آلاینده می‌شود.از مجموع این 90 کمپانی، به جز هفت کمپانی، بقیه کمپانی‌های تولید‌کننده انرژی نفت، گاز و زغال سنگ هستند.

انتقاد ‌هاشمی‌رفسنجانی از اقدامات دولت گذشته در مورد بیماران خاص
شهروند| رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح نیازهای بیماران خاص بر توجه بیشتر در زندگی روزمره، بیمه‌های تکمیلی و تأمین ضرورت‌های ورزشی تأکید و از اقدامات «ناحق» دولت گذشته در مورد بیماران خاص و ورزشکاران بیمار، انتقاد کرد.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله «اکبر ‌هاشمی‌رفسنجانی» دیروز در دیدار جمعی از ورزشکاران و مدال‌آوران بیماری‌های خاص و پیوند اعضا افزود: دولت گذشته با شعار عدالت اجتماعی آمد ولی حق و حقوق نیازمندترین قشر جامعه را به چالش کشید.
هاشمی‌رفسنجانی در این دیدار با ابراز خوشحالی از تثبیت موقعیت و استعداد جوانان پیوند اعضای ایران در مسابقات جهانی 2014 ترکیه خاطرنشان کرد: مردم ایران از موفقیت‌های فرزندان خویش احساس غرور می‌کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان ناراحتی‌ها و نگرانی‌های خانواده‌ها و جامعه نسبت به امروز و آینده بیماران خاص گفت: با این‌که به ورزش بیماران پیوند اعضا کمتر توجه می‌شود، ولی قهرمانی‌های این ورزشکاران در دنیا مشهود است. او ورزش را مایه نشاط فردی و اجتماعی خواند و گفت: روی آوردن بیماران به ورزش، حرکت انسان‌های بالقوه مأیوس به سوی بهترین مصداق امیدواری است. او با توصیف بیماران خاص به‌عنوان بندگان ویژه درگاه الهی اظهار داشت: در میان بیماران خاص، کسانی که با فعالیت‌های جسمی موجبات افتخار مردم در یک جامعه می‌شوند، جایگاه ویژه‌ای دارند.
او همکاری و همدلی بیماران پیوند اعضا برای انجام کارهای فردی و اجتماعی را ستودنی خواند.


تعداد بازدید :  393