شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
مجادله رؤسای جمهوری چین و آمریکا درخصوص مسأله «هنگ‌کنگ»

روسای جمهوری چین و آمریکا روز چهارشنبه نظرهای متفاوتی را درباره هنگ‌کنگ مطرح کرده و درخصوص اعتراض‌های اخیر در این منطقه به مجادله پرداختند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین در واکنش به اظهارات «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود درخصوص ابراز حمایت کشورش از برگزاری انتخابات آزاد در منطقه هنگ‌کنگ، امور مرتبط با این منطقه را در زمره مسائل داخلی چین عنوان و بار دیگر هرگونه مداخله خارجی در امور این منطقه را محکوم کرد. هنگ‌کنگ شهری است جزیره‌ای در چین که از‌سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود و در‌سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان قبلی، به جمهوری خلق چین پیوست.  
براساس تصمیم شهریور 93 کنگره ملی خلق چین، رئیس منطقه هنگ‌کنگ از‌سال 2017 میلادی با آرای مردم انتخاب می‌شود و تنها ساکنان هنگ‌کنگ می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و نامزدهای انتخابات باید مورد تأیید دولت چین قرار گیرند اما معترضان که گفته می‌شود تحت‌تأثیر انگلیس و آمریکا هستند، تأیید دولت مرکزی را نمی‌پسندند.
 رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه پس از دیدار با رئیس‌جمهوری چین در نشست خبری درخصوص مسائل امنیتی در منطقه آسیا گفت که 2 کشور درخصوص اقدام‌ها برای کاهش احتمال رویارویی نظامی زمینی و دریایی در منطقه به توافق رسیده‌اند.


تعداد بازدید :  237