شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
سازمان ملل:
13‌میلیون و 600‌هزار نفر از جمعیت عراق و سوریه آواره شده‌اند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان مل ( UNHCR ) اعلام کرد که 13‌میلیون و 600‌هزار نفر در سوریه و عراق در نتیجه درگیری‌ها در این دو کشور آواره شده‌اند. به گزارش رویترز، در گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل آمده است: این تعداد که برابر با جمعیت برخی از پایتخت‌های پرازدحام اروپایی است، با در پیش بودن سرمای زمستان، با مشکل سرپناه و غذا روبه‌رو هستند.  
امین عواد مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ژنو سوییس به خبرنگاران گفت که میلیون‌ها نفر از جمعیت سوریه و عراق در طول 2 ماه و به عبارت دیگر به‌طور میانگین روزانه 500‌هزار نفر آواره شده‌اند، اما جهان هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و به تدریج به نیازهای پناهندگان بی‌اعتنا شده است.  بنا بر این گزارش، تنها 7‌میلیون و 200‌هزار نفر در سوریه در پی درگیری‌های داخلی ناشی از حملات عناصر تروریست ازجمله «داعش»، به ناگزیر خانه و کاشانه خود را ترک کرده و در داخل این کشور آواره شده‌اند.  
گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل حاکی از آن است که در عراق، در نتیجه حملات تروریست‌های داعش، یک‌میلیون و 900‌هزار نفر امسال آواره شدند که این تعداد افزون بر یک‌میلیون آواره قبلی و 190‌هزار نفر دیگری است که این کشور را برای یافتن مامن ترک کرده‌اند.


تعداد بازدید :  84