شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری عراق:
عربستان در مورد نفوذ ایران درعراق دچار سوءتفاهم شده است

فواد معصوم رئیس‌جمهوری عراق گفت که مقام‌های عربستان در مورد نفوذ ایران در عراق دچار سوء تفاهم شده‌اند. به گزارش ایرنا، موفق الربیعی نماینده ائتلاف ملی در پارلمان عراق که سال‌ها نزدیک به منابع تصمیم‌گیری در این کشور بود، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با روزنامه الزمان چاپ لندن گفت که رئیس‌جمهوری کشورش در پاسخ به اظهارنظرهای مقامات سعودی درباره نفوذ ایران در عراق همچنین تأکید کرده که در این موضوع مبالغه‌های زیادی صورت گرفته است.
به گفته الربیعی، معصوم به همه کسانی که با آنها ملاقات داشت، اعلام کرده که در مورد این موضوع دقت کافی صورت نگرفته است. رئیس‌جمهوری عراق تصریح کرد: روابط ما با ایران نمی‌تواند خصمانه باشد، بلکه براساس حسن همجواری و در چارچوب ایجاد امنیت کامل برای دو کشور و امنیت منطقه صورت می‌گیرد و کشورهای ترکیه، عربستان و حتی سوریه می‌توانند با ما در این زمینه مشارکت کنند.
معاون امنیت ملی سابق عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت که درخواست رئیس‌جمهوری کشورش از شاه عربستان، هماهنگی امنیتی بر ضد «داعش»، مشارکت ریاض در بازسازی عراق از طریق افزایش سرمایه‌گذاری و بخشش بدهی‌های عراق از زمان
 «صدام حسین» و حمایت از بیش از یک‌میلیون آواره عراقی بوده است. الربیعی افزود که معصوم در مذاکرات خود با مقامات سعودی ایده پیوستن عراق به شورای همکاری خلیج فارس را مطرح کرده است.


تعداد بازدید :  87