شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
پیام رهبر معظم انقلاب برای نصرالله از طریق سردار سلیمانی

پیام وعده پیروزی رهبر انقلاب به رزمندگان مقاومت اسلامی در لبنان در جنگ ۳۳ روزه‌سال ۲۰۰۶ را سردار قاسم سلیمانی به حزب الله و دبیرکل آن منتقل کرد.
به گزارش فارس، «حسن فضل‌الله» نماینده پارلمان لبنان در کتاب خود با عنوان «حزب الله و کشور لبنان» به روابط حزب‌الله و دولت و حکومت در لبنان از زمان شکل‌گیری حزب‌الله (از دهه 80 میلادی) پرداخته است.  روزنامه السفیر با انتشار بخش‌هایی از این کتاب، در بخش سوم به روزهای جنگ 33 روزه در تابستان ‌سال 2006 پرداخت و در این شماره به پیام رهبر معظم انقلاب به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد. السفیر نوشت که پیام رهبر انقلاب ایران را سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، به صورت شفاهی و در روز دهم جنگ 33 روزه به دبیرکل حزب‌الله لبنان رساند.
در این پیام آمده است که رهبر انقلاب پس از ابلاغ سلام خود به تک تک رزمندگان، جنگ را سخت توصیف کرده و از رزمندگان مقاومت خواسته است که ضمن توکل بر خدا، استقامت و پایداری کنند.  مقام معظم رهبری در این پیام، به رزمندگان مقاومت وعده پیروزی داده و به آنان اعلام کرده است که «بر خدا توکل کنید.  به خواست خدا، پروردگار مزه پیروزی و رضای خود را در این دنیا به شما خواهد چشاند. بنده همیشه برای پیروزی شما دعا می‌کنم.»
در ادامه این پیام آمده است:  این جنگ طاقت فرسا خواهد بود اما شما بر خدا توکل کنید.  باید استقامت کنید.  یقین کامل داریم که مقاومت پیروز خواهد شد و حتی فراتر از این؛ این مقاومت پیروز خواهد شد و به قدرتی منطقه‌ای تبدیل خواهد شد.  اطلاعات به دست آمده نشان داد که دشمن داشت آماده می‌شد تا جنگ را اوایل (فصل) پاییز آغاز کند. اسراییلی‌ها به اتفاق آمریکایی‌ها می‌خواستند این جنگ را بی‌دلیل و بهانه، (و صرفا) با تکیه بر عنصر غافلگیری آغاز کنند. اسراییل برای زدن مقاومت طرحی آماده کرده بود و برای آن آماده می‌شد و می‌خواست شما را غافلگیر کند و نیروی هوایی اسراییل قصد داشت اهدافی را در چند ساعت بزند و پس از آن دشمن عملیات نظامی را آغاز و بخشی از جنوب را اشغال کند و شما را در شهرهای مختلف بزند سپس طرح نابودی حزب‌الله را کامل کند.
رهبر انقلاب در ادامه گفته‌اند:  قرار نبود این جنگ به مرز لبنان محدود بماند.  بلکه هدفش تغییر (نقشه) منطقه بود اما اتفاق رخ داده در عملیات اسارت دو نظامی، حزب الله –دانسته یا ندانسته- غافلگیری طرح اسراییل را بی‌اثر کرد و طرح از پیش آماده‌شده جنگ برای اوایل فصل پاییز را خنثی کرد. (در حقیقت) شما زمان آغاز جنگ را بر آنها (اسراییلی‌ها و آمریکا) تحمیل کردید...  این از الطاف خفیه الهی بود... جنگ به دلیل اسارت دو سرباز (اسراییلی) نبود بلکه جزیی از طرحی از پیش آماده شده بود و زمانیکه دو سرباز را گرفتید آمریکایی‌ها و اسراییل قبل از این‌که کاملا آماده شوند، جنگ را جلو انداختند و دریافتند که گرفتار شده‌اند و عنصر غافلگیری (در جنگ) را از دست داده‌اند.  خدا به این طریق، (بلایی را) و چیزی را که بسیار بزرگ‌تر از این بود، از شما، لبنان و منطقه دور کرد.
در ادامه این پیام آمده است:  درحالی‌که کشورهای عربی طی 3 روز (از رژیم صهیونیستی) شکست خوردند، حزب‌الله تاکنون 10 روز پایداری کرده است.  این پیروزی خوبی است اما باید کار را ادامه دهید.  به خواست خدا، هدف اسراییل برای نابودی مقاومت محقق نخواهد شد.  دشمن نگران است و مشکلش بزرگ و کمتر از مشکل شما نیست بلکه بزرگتر هم هست. شما در جهان اسطوره شدید و باید بایستید و ثابت کنید که محاسبات آمریکا و اسرائیل اشتباه بوده است.
رهبر انقلاب با بیان این‌که «جنگ شما، جنگی سرنوشت‌ساز است»، آن را به «جنگ احزاب» تشبیه کرد و گفت: در آن زمان هم، جنگ (احزاب) جنگی طاقت‌فرسا و سخت بود. جان‌ها به لب رسید و منافقان گفتند بیایید به خانه‌هایمان برگردیم، کجاست این پیروزی که محمد (ص) آن را به ما وعده داده است؟.  اما خدا مؤمنان را یاری کرد بعد از آن‌که ثابت ماندند و پایداری کردند.
مقام معظم رهبری در پایان بر حمایت ایران از حزب‌الله و مقاومت تأکید کردند و گفتند: ما با شماییم و در هر چیزی شما را حمایت می‌کنیم و نگران نباشید.  مهم این است که استقامت کنید و ثابت‌قدم در مقابل این دشمن بمانید و به مردم توجه ویژه نشان بدهید زیرا می‌خواهند مردم را از شما جدا کنند.  اگر خدا شما را موفق بگرداند، آنگاه قدرتی می‌شوید که هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابلش بایستد.  

 


تعداد بازدید :  271