شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
ارکسترها به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

این روزها بازار گفت‌وگو‌ها داغ است چراکه نمایشگاه مطبوعات توانسته هنرمندان و مسئولان را در این حوزه با خودش همراه سازد و آنها هم به بهانه سر زدن به غرفه‌های رسانه‌های مختلف که در این نمایشگاه حضور دارند درباره موضوعات متفاوتی صحبت ‌کرده‌اند.
 بهرام جمالی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی - هنری رودکی هم جزو میهمانان غرفه خبرگزاری مهر بود. او درباره ارکستر‌ها که از ‌سال گذشته تاکنون جزو موضوعات چالش‌برانگیز عرصه موسیقی بودند، توضیح داد: «طی مطالعاتی که در بحث ارکسترها داشتیم به این پرسش رسیدیم که اصولا چرا همواره مجموعه‌های موسیقی با تهدید مواجه بودند و در معرض شکایت قرار گرفتند؟ این در حالی است که طبق بررسی‌های انجام شده فعالیت این ارکسترها زیاد مستمر و مفید نبوده به همین جهت با مشاوره‌ای که با معاونت هنری وزارت ارشاد انجام دادیم به رویکرد خصوصی‌سازی ارکسترها رسیدیم.»
 او با اشاره به این‌که درواقع می‌توانیم با مشارکت حداکثری با جریان خصوصی‌سازی به نتیجه برسیم، ادامه داد: «همین‌طور می‌توانیم تهدیدهای مالی را که به دلیل نامشخص بودن اعتبارات دولتی و محدود بودن قوانین به
وجود آمده از طریق مجرای بنیاد رودکی که یک نهاد عمومی و غیردولتی است، برطرف کنیم.» جمالی ادامه داد: «به‌طور حتم تمامی ارکسترهای مجموعه دولتی با استفاده از این رویکرد می‌توانند به توانمندی‌های زیادی برسند.
چنین رویکردی می‌تواند مشارکت حداکثری نهادهای مردمی را نیز به همراه داشته باشد با این تفاسیر ‌سال آینده ما به لحاظ مالی مشکلی پیرامون ارکسترها نخواهیم داشت کما این‌که هم‌اکنون توافقات نهایی با آقای مرادخانی انجام شده و بنا داریم پس از واریز اولین کمک‌های دولتی به بدنه ارکستر نسبت به تجهیزات و خرید‌ساز اقدامات لازم را انجام دهیم تا طبق برنامه‌ریزی‌ها طی 2هفته آینده کارها
 آغاز شود.»


تعداد بازدید :  99